Parlamentul European a găzduit miercuri , 27 septembrie, de Ziua Internaţională a Turismului, o conferință la nivel înalt, cu tema „O strategie europeană pentru creșterea completivității industriei turismului.”
În deschiderea dezbaterii, Preşedintele Tajani a declarat: „Turismul este un sector-cheie pentru toate statele membre, contribuind la 10% din PIB-ul şi locurile de muncă din Uniunea Europeană. Este o industrie de sine stătătoare şi o parte componentă esențială din industria europeană.
În următorii 10 ani, se aşteaptă o dublare a numărului de turiști internaționali, datorită dezvoltării clasei mijlocii cu o putere mare de cumpărare, în special în Asia. De acum şi până în anul 2025, s-ar putea dubla şi numărul turiștilor care vin în Europa, depăşind astfel un miliard şi contribuind la crearea a peste 5 milioane de noi locuri de muncă. Dacă vrem să transformăm această posibilitate în realitate, trebuie să ne creștem competitivitatea, într-un mediu internațional din ce în ce mai concurențial, colaborând mai mult la nivel european.”
„Trebuie să ne concentrăm eforturile pe mai multe domenii: atragerea mai multor investiții, prin intermediul unui plan strategic care să ne permită să folosim fondurile europene mai eficient; îmbunătățirea mediului de afaceri; promovarea unei formări profesionale adaptată la nevoile industriei; gestionarea revoluţiei digitale; exploatarea sinergiilor în vederea promovării pe piețele internaționale a Europei ca destinație.”
„Formarea profesională este un factor-cheie, întrucât firmele din domeniul turismului au dificultăți mai mari decât altele în găsirea persoanelor cu abilități necesare acestei industrii. Investind mai mult, putem, de asemenea, să creăm oportunității în acele zone din Europa în care şomajul în rândul tinerilor este foarte ridicat, pană la 50%. Industria turismului, deşi va fi puternic afectată de revoluţia digitală, va continua să se bazeze pe un număr mare de angajaţi, 20% dintre aceştia fiind tineri sub 25 de ani”, a subliniat Preşedintele Tajani.
„De asemenea, trebuie să completăm piaţa unică în domeniile serviciilor şi în domeniul digital, în scopul întăririi regulilor privind competiția şi asigurându-ne că platformele digitale funcţionează pe baza acelorași reguli şi în acelaşi cadru fiscal cu toate celelalte firme.
În medie, un turist chinez vizitează 4 sau 5 state din UE. Competiţia nu este între statele membre, competiţia este cu Asia, America, zona Caraibelor şi Pacific. Dacă vrem să atragem mai mulţi turişti internaționali, trebuie să ne unim forțele ca să promovăm Europa ca destinație, la fel cum SUA, Canada sau Australia se promovează. Platforma comună de promovare propusă de către Comisia Europeană, în colaborare cu European Travel Commission şi regiunile din rețeaua Necstour, constituie un pas în direcția potrivită. Dar, trebuie să facem eforturi mai mari, asigurând un buget adecvat pentru această platformă ”, a adăugat Preşedintele.
Antonio Tajani şi-a încheiat intervenţia, declarând că „următorul buget UE ar trebui să fie mai politic şi să reflecte preocupările oamenilor obișnuiți, ca de exemplu nevoia de a lupta cu şomajul. În cadrul rezoluţiei din proprie iniţiativă, adoptată pe baza raportului de Monte, Parlamentul European cere ca următorul buget UE să includă un fond dedicat turismului. ”
Evenimentul face parte dintr-o serie de iniţiative promovate de către Preşedintele Tajani, pentru a creşte vizibilitatea „Parlamentului cetăţenilor”.