Mesajul premierului Viorica Dăncilă ocazionat de Ziua Învățătorului

0

”Învățătorul  are o misiune nobilă și poartă cu sine o responsabilitate imensă, prin contribuția în dezvoltarea aptitudinilor și competențelor fiecărui copil.

Prin dăruire și vocație, învățătorul lasă o parte din sine fiecărei generații pe care o primește la vârstă fragedă și o îndrumă spre un moment-cheie al parcursului academic.

O societate educată este echilibrată, empatică și adaptată într-un mod firesc evoluției spre progres și incluziune, cultivă coeziunea și unitatea în jurul valorilor comune.

Ca prim-ministru susțin cu toată convingerea educația ca domeniu prioritar pentru Guvern, precum și garantarea dreptului egal la educație al tuturor copiilor din România. Am făcut pași importanți până acum pentru îmbunătățirea condițiilor din învățământ,  pentru a încuraja copiii din toate categoriile sociale să meargă la școală, dar și pentru o salarizare mai bună a personalului din educație. Mai avem, în continuare, multe de făcut și le vom face, cu toată determinarea și cu responsabilitatea pe care o avem pentru generațiile viitoare.

Ziua Învățătorului, 5 iunie, este și ziua de naştere a celui considerat fondatorul primei școli românești la cel mai înalt nivel științific din Țara Românească, Gheorghe Lazăr. Un vizionar al rolului educației în consolidarea unei comunități, și, mai apoi, în unitatea unei națiuni, exemplul lui Gheorghe Lazăr ne motivează să înțelegem – ca dascăli, că purtăm destine în mâinile noastre; ca stat, că trebuie să venim în întâmpinarea, deopotrivă, a pedagogilor, copiilor și părinților.

Recunoștința mea se îndreaptă astăzi către toți învățătorii din România, cei care prin vocație ne ajută să ne cunoaștem, să fim mai înțelepți și să vedem lumea în modurile minunate în care o văd și cei de lângă noi!

Dragi învățători, vă mulțumesc pentru ceea ce faceți azi și pentru ceea ce societatea românească va fi mâine! Vă doresc să aveți multe împliniri profesionale și personale!”

Viorica Dăncilă,
Prim-ministru

Loading...

COMENTARII

Please enter your comment!
Please enter your name here