InfoCons a lansat o linie de urgență dedicată analizelor de testare COVID-19

0

InfoCons lansează linia de urgenţă şi vine în sprijinul consumatorilor din România, în special în această perioadă dificilă și pune la dispoziția acestora numărul 021-9615, număr cu tarif normal în rețeaua Telekom apelabil din toate rețelele, număr dedicat consumatorilor care au efectuat analize de testare COVID-19 sau doresc să realizeze aceste analize. La acest număr consumatorii pot solicita consiliere, informare și pot depune o sesizare în acest domeniu, din perspectiva protecției consumatorilor.

Mișcarea de Protecția consumatorilor –  este alături de cei care întâmpină probleme cu o unitate medicala privata sau de stat, atât din perspectiva respectării prevederilor contractuale, informarea corectă și transparentă a acestora.

Tinand cont de faptul ca se inregistreaza tot mai multe sesizari din partea consumatorilor cu privire la realizarea analizelor de testare COVID-19, procesarea rezultatelor, clauzele contractuale sau de consimtamant semnate de catre consumatori in momentul recoltarii, InfoCons trage un semnal de alarma si sprijina toti consumatorii care intampina o problema in acest domeniu.

Toți consumatorii care intâmpină probleme sau au nevoie de consiliere în acest domeniu pot accesa totodată și numărul de telefon 021-9615, direct la adresa de e-mail: reclamatii@infocons.ro sau în scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, București.

Drepturile  fundamentale ale consumatorilor:

  • de a fi protejați împotriva riscului de a achiziționa un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viața, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor și intereselor legitime;
  • de a fi informați complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum și de a fi educați în calitatea lor de consumatori;
  • de a avea acces la piețe care le asigură o gamă variată de produse și servicii de calitate;
  •  de a fi despăgubiți în mod real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege;)
  • de a se organiza în asociații ale consumatorilor, în scopul apărării drepturilor și intereselor lor;
  • de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale în vigoare;
  • de a nu li se interzice de către un operator economic să obțină un beneficiu prevăzut în mod expres de lege.
  • Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare.
Sorin Mierlea

Un consumator cu atitudine înseamnă cu adevărat un consumator european care nu stă și doar observă și se și implică activ. Dacă dorim să realizăm analize de testare COVID-19 fie că ne sunt necesare pentru a puteapleca în vacanță, fie pentru siguranța proprie, informarea trebuie să fie una transparentă atât din punctul de vedere al termenului de realizare cât și al costului. Totodată termenele de realizarea trebuie să fie respectate sau în caz contrar agentul economic să își asume pierderea materiala și morală. Trebuie să luăm atitudine, să depunem o sesizare pentru ca generațiile următoare să nu mai pățească ce am pățit noi. InfoCons este alături de consumatorii care întâmpină dificultăți in special în această perioadă dificilă și ar trebui să fim cu toții mai atenți, mai responsabili și mai ales să adoptăm o9atitudine!

Sorin Mierlea – Președinte InfoCons 

COMENTARII

Please enter your comment!
Please enter your name here