Un puști de-o șchioapă se aruncă pe jos în mijlocul magazinului; un elev de gimnaziu se plimbă prin clasă în mijlocul orei; un adolescent răzgâiat „n-are chef” să învețe nicio meserie. Părinților, profesorilor sau chiar angajatorilor, peisajul le este deja familiar. Cum se face că acești copii au ajuns să-i joace pe degete pe adulți și să nu mai respecte nicio autoritate? Michael Winterhoff, psihiatru de copii, explică în ce fel abdicarea de la reperele educaționale tradiționale, dar și încurajarea unei relații de „parteneriat” (de negociere) între părinți și copii a dus la situația în care copiii sunt complet lipsiți de acele oglindiri, limitări și îndrumări vitale pentru a deprinde autocontrolul și a crește nu doar fizic, ci și emoțional. Discutând tendința părinților de a-și proiecta neîmplinirile în viața copilului, cartea ne reconduce la rădăcinile parentajului: copiii trebuie să redevină copii, iar părinții trebuie să redevină educatorii grijulii, dar fermi, de care copiii au nevoie pentru o dezvoltare armonioasă.
Michael Winterhoff are un cabinet de psihiatrie pediatrică în Bonn și este specializat în tulburările de dezvoltare ale copiilor și adolescenților.