Un buget mai mare pentru programul Erasmus+ înseamnă resurse crescute pentru promovarea mobilității, educației, inovării și incluziunii.
Deputații europeni doresc să modernizeze programul și să promoveze un sentiment de apartenență europeană prin intermediul unor programe de creștere a mobilității și dezvoltare a competențelor digitale.
Peste 9 milioane de persoane au luat parte la programul Erasmus+ în ultimii 30 de ani. Parlamentul European propune o triplare a finanțării pentru acest program în bugetul UE post-2020. Această creștere a finanțării ar crea mai multe oportunități de mobilitate pentru un spectru mai larg de persoane, de la elevi la studenți adulți.
UE dorește să facă programul mai accesibil persoanelor cu handicap sau provenite din medii defavorizate.
Milan Zver / Grupul Partidului Popular European (Creștin Democrat): “Ne-am concentrat pe greșterea gradului de incluziune pentru cetățenii UE, indiferent de mediul socio-economic din care provin. Am alocat mult mai multe fonduri pentru creșterea mobilității studenților.”
Erasmus+ pune accentul pe învățarea pe tot parcursul vieții – fie că este vorba despre învățarea de noi limbi străine, de dezvoltarea abilităților digitale sau de practicarea sportului.
Programul va introduce, de asemenea, Centre de excelență profesională – platforme transnaționale care oferă formare profesională de calitate, astfel încât oamenii să poată dezvolta abilități utile în anumite sectoare.
Milan Zver / EPP: “Sperăm că aceste centre de excelență profesională vor avea un efect pozitiv asupra dezvoltării învățământului vocațional în Uniunea Europeană, motiv pentru care toate aceste inițiative sunt foarte importante.”
Cu ajutorul acestei finanțări, participanții la programul Erasmus+ vor putea dobândi competențe care să-i pregătească pentru provocările secolului XXI, în sectoare precum digitalizarea și clima.
sursa: Multimedia Centre - Parlamentul European