Expoziţia de pictură AMPRENTE & MESAJE la Galeria Căminul Artei din Bucureşti

0

AMPRENTE & MESAJE: Pictură, Grafică și Scenografie

Marți, 14 ianuarie 2020, artistul plastic vâlcean Cristian Sima, împreună cu două colege de breaslă, deschide o expoziţie la Galeria “Căminul artei” din București.

Vor expune artiștii plastici: Cristian Sima, Flori Pănescu şi Mioara Stancu Trandafira,  reprezentând promoția 1975 a Liceului de Muzică și Arte Plastice din Piteşti. Expoziția cuprinde lucrări de pictură, grafică si scenografie, ce reflectă direcțiile de evoluție a unei generații de artiști plastici români, crescută şi îndrumată de profesorul și pictorul Sorin Ilfoveanu.

După 40 de ani de carieră, cei trei colegi de clasă formaţi la şcoala piteşteană se reunesc la București, pentru a evidenţia modul în care fiecare în parte şi-a realizat propriul traseu creator într-un segment artistic caracteristic. Simezele vor înfăţişa publicului personalități creatoare vădit diferenţiate, aflate la maturitate, ce se exprimă plastic în tehnici diferite, pe teme variate.

Cristian Sima, membru al filialei pictură a Uniunii Artiştilor Plastici apare în faţa colegilor atât ca pictor dar şi ca împătimit grafician, desenele sale în creion şi în peniţă trădează aplecarea autorului spre un antropomorfism fără echivoc, de fapt, figura umană fiind, în toate lucrările, subiectul principal al studiului şi al tuturor meditaţiilor autorului. Ba mai mult, Cristian Sima se lasă sedus fără drept de apel şi de tridimensional, câteva lucrări expuse vorbindu-ne (prin folosirea de combinaţii de materiale cum ar fi ceramica, lemnul, metalul) despre aceeaşi obsedantă figură umană pe care autorul o surprinde în cele mai diferite ipostaze.

Flori Pănescu, tot absolventă a Universităţii Naţionale de Arte (UNARTE) din Bucureşti, având în spate ani mulţi de lucru în sectorul foarte concurenţial al designului vestimentar, se dovedeşte a fi, în expoziţia de faţă, dedicată picturii, autoarea dăruindu-se cu ardoare suprafeţei puternic vibrate, pornind de la  fervoarea impresioniştilor, mânuieşte pensula cu un aplomb şi o libertate care nu poate veni decât dintr-un sine frământat, neliniştit, care o pune precis în permanenţă în faţa a mari întrebări existenţiale. Dacă ne referim la culoare, trebuie neapărat să spunem că Flori Pănescu ştie să ducă acordul cromatic spre o armonie specială, proprie, câteodată chiar spre un exotic fauvist.

Mesajul proiectului expoziţional prezentat de Mioara Stancu Trandafira, licenţiată a Universităţii Naţionale de Arte din Bucureşti dar şi a Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei de la Universitatea Bucureşti, este destinat confirmării ipotezei că scenografiei, cea mai efemeră dintre arte, i se poate acorda un rol mult lărgit în folosul publicului, ea putând să iasă la lumină devenind imagine fixată pe pânză, hârtie, perete, ca orice altă operă de artă. Astfel, ea va putea fi apoi văzută şi admirată chiar după ce luminile scenei sau ale ecranului de cinema s-au stins. Această desprindere a scenografiei de ecran şi de scenă poate aduce un aport nepreţuit artelor plastice prin translarea ei în ambientul personalizat al omului, în viaţa lui zilnică

 

Loading...

COMENTARII

Please enter your comment!
Please enter your name here