Cinci drepturi pe care le aveți când faceți cumpărături online în UE

0

Datorită pieței unice digitale, viața cumpărătorilor online din Uniunea Europeană este mai sigură și mai ușoară.

Drepturile cheie

Conform legislației UE, acum puteți cumpăra online produse sau servicii din orice țară Uniunea Europeană. Comercianții cu amănuntul nu vă mai pot redirecționa către un magazin local cu prețuri și produse diferite – o practică ce este cunoscută drept blocare geografică. Regulamentul care pune capăt blocării geografice nejustificate, aprobat de eurodeputați, a intrat în vigoare în întreaga UE la 3 decembrie 2018.

În plus, vânzătorii online trebuie să clarifice toate costurile de la început, pentru ca europenii să nu mai aibă surprize neplăcute la finalizarea tranzacției. Aceștia trebuie să furnizeze informații clare despre prețul total, inclusiv toate taxele suplimentare. Dacă există taxe suplimentare pentru servicii, cum ar fi livrarea expresă sau asigurarea de călătorie, nu trebuie să plătiți pentru ele decât dacă le selectați. De asemenea, nu puteți fi taxat suplimentar pentru utilizarea cardului de credit sau de debit.

Dreptul de a returna sau anula

Aveți 14 zile pentru a returna o comandă făcută online, din orice motiv și obținând rambursarea. Există câteva excepții, cum ar fi biletele de tren și avion, biletele de concert sau rezervările la hotel. De asemenea, trebuie să informați comerciantul că doriți să anulați achiziția.

Aveți și dreptul de a anula o comandă dacă nu este livrată la data convenită sau în termen de 30 de zile și primiți o rambursare.

Garanție gratuită de 2 ani

Toate bunurile cumpărate din țările UE, Islanda, Liechtenstein și Norvegia sunt acoperite de o garanție minimă de doi ani. Normele naționale pot oferi o protecție suplimentară, iar un comerciant poate oferi și o garanție suplimentară, dar aceasta nu înlocuiește sau reduce garanția de doi ani.

În cazul în care produsul cumpărat a fost deteriorat în timpul livrării, este defect sau nu arată sau nu funcționează așa cum este prevăzut, vânzătorul este obligat să îl repare sau să îl înlocuiască gratuit sau să vă ofere o reducere de preț sau o rambursare completă. Garanția acoperă, de asemenea, bunuri second-hand cumpărate de la un comerciant, dar nu de la persoane fizice.

sursa: Multimedia Centre / Parlamentul European
Loading...

COMENTARII

Please enter your comment!
Please enter your name here