UNTRR: Pachetul Mobilitate 1 va avea un efect negativ asupra transporturilor rutiere internaționale de marfă românești

0

Vinerea neagră pentru transportatorii estici: Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat vineri, 31 iulie 2020, în Jurnalul Oficial UE, marcând condamnarea la moarte a transporturilor rutiere internaționale de marfă românești

Pachetul Mobilitate 1, care prevede reguli discriminatorii în transportul rutier de marfă european a fost publicat  în Jurnalul Oficial UE, marcând condamnarea la moarte a transporturilor rutiere internaționale de marfă românești.

Noul pachet legislativ european în domeniul transporturilor rutiere publicat, cuprinde:

  • Regulamentul (UE) 2020/1054 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la duratele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor, click aici pentru a consulta textul regulamentului

Noile reguli discriminatorii pentru transportatorii români, precum obligația întoarcerii acasă a șoferilor la 3 sau 4 săptămâni și interzicerea repausului săptămânal normal în cabina camionului se aplică direct în toate statele membre din 20.08.2020! Practic, conform noilor cerințe, primii șoferi se vor întoarce acasă la 3 săptămâni de la 20.08.2020, respectiv din 11.09.2020.

  • Regulamentul (UE) 2020/1055 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1071/2009, (CE) nr. 1072/2009 și (UE) nr. 1024/2012 în vederea adaptării acestora la evoluțiile sectorului transportului rutier, click aici pentru a consulta textul regulamentului

Noile reguli discriminatorii pentru transportatorii români, precum obligația întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni, legea aplicabilă obligațiilor contractuale și perioada de restricționare a cabotajului de 4 zile se aplică de la 21 februarie 2022.

  • DIRECTIVA (UE) 2020/1057 A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 15 iulie 2020 de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE și la Directiva 2014/67/UE privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier și de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce privește cerințele de control și a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012, click aici pentru a consulta textul directivei

Noile reguli discriminatorii pentru transportatorii români, precum aplicarea detașării la transporturile rutiere internaționale de tip cabotaj și cross-trade (numai 2 operațiuni crosstrade legate de un transport bilateral fiind excluse) se aplică de la 2 februarie 2022.

Precizăm că deși modificările regulamentelor europene aduse prin Pachetul Mobilitate 1 se vor aplica teoretic în condiții egale tuturor Statelor Membre, în realitate impactul acestora este semnificativ diferit. Operatorii de transport români și estici vor fi cei mai afectați, întrucât propunerile din Pachetul Mobilitate 1 duc la imposibilitatea de a efectua transport rutier internațional în Europa de Vest de către companiile din Europa de Est.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR avertizează că Pachetul Mobilitate 1, ale cărui prevederi încep să se aplice din 20 august 2020, va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români și asupra României, cu consecințe economice majore

În următorii 2 ani, România va pierde peste 5% din PIB datorită migrării activității de transport rutier internațional, inclusiv a personalului direct implicat si a familiilor. Astfel, transporturile rutiere, principalul contribuitor la exportul de servicii al României din ultimii ani, sunt cea mai activa si dinamica bucată din economia națională a României care este acum  decupată de Europa de vest: firme, manageri, angajați și familiile acestora majoritatea între 25-45 ani, vor migra în țări precum Germania (unde pentru fiecare copil se oferă alocatii de aproape 200 euro/luna), Olanda, Luxemburg, Spania, Austria. Pe termen mediu și lung România va  pierde aproximativ 200.000 de șoferi profesioniști, inclusiv familiile lor și se va confrunta cu o criză fără precedent pe piața muncii.

Totodată, estimăm că vom pierde 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supraviețui crizei coronavirus, iar jumatate din firmele rămase care operează transport rutier internațional vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare al tuturor prevederilor Pachetului Mobilitate 1.

Democrația europeană devine o chestiune de cantitate si nu de calitate prin faptul ca acest pachet legislativ major pentru industria de transport rutier europeană, având prevederi discriminatorii și întrebări rămase fără răspuns privind posibilitatea aplicării efective și respectării noilor reguli de către firmele de bună credință, a fost publicat de urgență astăzi, 31.07.2020 la foarte puțin timp după adoptarea în 09.07.2020, sub presiunea fără precedent a Statelor vestice și ignorând apelul României și al celorlalte 8 state afectate.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR solicită Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și Comisiei Europene să clarifice de urgență regulile care vor intra în vigoare pe 20.08.2020, respectiv să explice cum  se poate face dovada întoarcerii acasă a șoferiilor români și să confirme faptul că aceasta poate fi organizată în centrele logistice închiriate sau deținute de firmele românești de transport în Europa de Vest, precum și care sunt sancțiunile pentru nerespectarea acestei prevederi.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR
Loading...

COMENTARII

Please enter your comment!
Please enter your name here