Digi CoRRRner: spațiu special în magazinele Digi pentru colectarea de deșeuri electronice, baterii și acumulatori

0
Digi CoRRRner

Din ianuarie 2021, clienții Digi și utilizatorii care doresc să adopte un comportament responsabil față de mediul înconjurător vor putea să contribuie la colectarea deșeurilor de tip DBA* și DEEE**, inclusiv prin intermediul rețelei de magazine Digi. În aproximativ 25% din punctele de prezență Digi au fost amenajate spații special prevăzute pentru colectarea deșeurilor de aceste tipuri, sub denumirea Digi CoRRRner, iar proiectul se va extinde, pe parcursul anului, în cele 450 de magazine și în sediile regionale.

Digi CoRRRner reflectă angajamentul companiei în protejarea mediului înconjurător, prin încurajarea comportamentelor eco-responsabile. Proiectul contituie o modalitate de a transmite un exemplu de comportament responsabil către angajați și clienți și de a veni în sprijinul lor cu un sistem de colectare a echipamentelor de care s-au folosit inclusiv în cadrul relației contractuale cu Digi (de exemplu: telefoane mobile, telefoane fixe, router-e, baterii și acumulatori etc.).

Într-o primă etapă, „Colțul reciclării” va exista în peste 100 de puncte de vânzare (aproximativ 25% din totalul acestora) din județele în care compania are cea mai mare prezență și unde partenerul care asigură colectarea, Environ, deține capacitățile necesare pentru preluarea DBA și DEEE: București, Bihor, Cluj, Timiș, Brașov, Constanța, Iași, Dolj. De asemenea, puncte de colectare au fost amenajate și în sediile principale din București.

Astfel, Grupul Digi depune constant eforturi pentru sensibilizarea și informarea angajaților și clienților cu privire la aspecte precum sortarea, reciclarea și reutilizarea echipamentelor ajunse la final de viață.

La nivelul Uniunii Europene, conform datelor furnizate de Eurostat, cea mai ridicată rată de colectare a bateriilor şi acumulatorilor portabili s-a înregistrat în Croația (96%). Chiar dacă se situează peste media Europeană, România înregistrează o rată de colectare DBA de aprox. 49%. Obiectivul Grupului Digi este acela de a contribui prin rețeaua sa de magazine la îmbunătățirea colectării, mai ales pentru clienții săi și propriii angajați, punând în practică prevederile legale referitoare la colectarea, tratarea și eliminarea în condiții de protecție a mediului pentru deșeurile de echipamente electrice și electronice rezultate din operațiunile sale.

Compania efectuează colectarea selectivă pentru deșeurile de plastic și hârtie și urmărește reducerea cantității de deșeuri menajere. Deșeurile generate în cadrul companiei se colectează separat și se gestionează conform cerințelor legale, fiind predate colectorilor autorizați.

Cantitățile gestionate se înregistrează pe fiecare categorie de deșeu, iar, în 2019, deșeurile gestionate au generat următoarele cantități colectate: deșeuri de echipamente electrice și electronice valorificate (260.239 kg), deșeuri de baterii valorificate (6.998 kg).

Grupul Digi are implementat un Sistem de Management Integrat, care include și certificarea ISO 14001: 2015 Sisteme de management de mediu (recertificat din iulie 2020). Ca urmare a acestei certificări, una dintre preocupările companiei este identificarea și controlul aspectelor de mediu în toate etapele proceselor sale operaționale – proiectare, construcție și întreținere rețele de telecomunicații, distribuție de servicii de comunicații electronice fixe și mobile, achiziții, comercializare, producție de conținut audiovizual și digital, software.

Prin axa strategică de CSR #DigiBenefit, compania se angajează să fie responsabilă față de utilizarea resurselor naturale și face eforturi să limiteze impactul activităților sale asupra mediului înconjurător. Astfel, compania își dorește să contribuie la combaterea schimbărilor climatice prin  limitarea emisiilor de dioxid de carbon în atmosferă, atât a celor directe, cât și a celor indirecte, prin îmbunătățirea tehnologiilor și oferirea de produse performante, reducerea consumului de energie, apă, combustibili fosili, prin monitorizarea atentă a stării parcului auto.

Încă din 2012, compania este implicată și în activități de producere de energie verde. Grupul deține mai multe proiecte de generare de energie solară, în vederea reducerii și compensării în parte a costurilor pentru energia electrică utilizată în operațiunile de bază. La data de 31 decembrie 2019, proiectele aveau o

capacitate totală instalată de 15,72 MW, toate fiind operaționale.

Printre inițiativele de încurajare a comportamentelor eco-responsabile mai figurează și campaniile de ecologizare derulate cu sprijinul propriilor angajați sau cele pentru stimularea activării facturilor electronice. De exemplu, în 2020, activările de facturi electronice au progresat cu peste 180% față de 2019, contribuind astfel la reducerea consumului de hârtie, a consumului de combustibili  și de energie.

Componenta educativă a demersurilor grupului este susținută și prin modul în care televiziunile și radiourile care fac parte din divizia media a grupului Digi (Digi24, Digi FM, PROFM) abordează subiectele legate de poluare, calitatea aerului, reciclare, protejarea resurselor naturale și, în general, păstrarea calității mediului înconjurător.

 *deșeuri de baterii și acumulatori

**deșeuri de echipamente electrice și electronice

 Despre Digi | RCS & RDS

 Grupul Digi este liderul segmentului de servicii de internet fix și pay-tv, după cotele de piață deținute în România, și unul dintre operatorii europeni de top în domeniul comunicațiilor electronice convergente, derulând operațiuni și în Ungaria, Spania și Italia. Compania deține cea mai modernă (state of the art) și mai extinsă rețea de fibră optică din regiune, ajungând la o acoperire de circa 8,4 milioane de gospodării în România și Ungaria, la finalul anului 2019.

În domeniul serviciilor mobile de voce și date, Digi a fost mereu un adept al pionieratului, implementând de timpuriu cele mai avansate tehnologii. Digi aduce pe piață cele mai accesibile servicii de comunicații electronice, atât în domeniul serviciilor fixe, cât și al celor mobile. Acest avantaj competitiv s-a transformat, în timp, într-un beneficiu pentru milioane de clienți, care au dobândit, astfel, un acces mai rapid și mai puțin costisitor la servicii de cea mai bună calitate.

Loading...

COMENTARII

Please enter your comment!
Please enter your name here