O grădină cu roade bogate pornește întotdeauna de la semințe achiziționate din locuri sigure. În ultima vreme, mulți agricultori aleg varianta magazinelor online de material săditor. În felul acesta economisești timp și ai la dispoziție o gamă mai variată de semințe din care să alegi.
Totuși, sunt multe cazuri în care grădinarii primesc semințe uscate la livrare. În aceste situații, cel mai simplu este ca furnizorul de material săditor să fie bine ales. GrădinaMax este unul dintre magazinele online de semințe și răsaduri care oferă garanție pentru produsele lor. De cele mai multe ori, la piață sau în magazinele de bricolaj cu secțiunea de grădinărit, găsești puține variante de semințe. De cealaltă parte, un magazin online este un loc bun din care poți comanda semințele dorite.
Însă, pentru a fi convins de faptul că site-ul ales este unul de încredere este bine să cauți câteva recenzii înainte. Citește păreri despre GrădinaMax înainte de a cumpăra semințele pentru grădina ta și vezi ce au de zis alți grădinari care au împărtășit experiențe cu acest magazin.
Uite cum poți proceda, în 3 pași simpli, pentru a avea o grădină plină de plante sănătoase din prima încercare:
- informează-te bine despre ce magazine online de semințe ai la îndemână;
- verifică dacă respectivul site are o politică de garanție și retur bine stabilite;
- alege semințele și răsadurile potrivite pentru grădina ta.
Pentru ca semințele să nu fie uscate atunci când îți sunt livrate, este necesar ca ele să fie bine depozitate în prealabil. De asemenea, ambalajul lor are un rol important pentru a le păstra în cea mai bună formă. În momentul în care îți alegi furnizorul online de semințe, caută pe site date privind depozitarea materialului săditor.
Apoi, este un avantaj major ca distribuitorul să ofere garanție pentru semințele și răsadurile vândute. Ia în considerare și politica de retur, pentru orice eventualitate.
Ce să faci dacă ai primit semințe uscate la livrare
Oricine își dorește ca atunci când comandă online semințe pentru grădina lui, să primească material săditor sănătos.
Se întâmplă ca, din mai multe motive, să primești semințe uscate la livrare. Iată care sunt cauzele cele mai des întâlnite care duc la această situație neplăcută:
- depozitarea semințelor în condiții neprielnice;
- recoltarea semințelor în perioade nepotrivite;
- distrugerea semințelor în timpul transportului.
În oricare dintre aceste variante, trebuie să ai în vedere soluții eficiente pentru a ajunge cât mai repede în posesia unor noi semințe sănătoase, gata pentru plantare. Primul lucru pe care îl poți face este să intri în contact cu furnizorul de la care ai cumpărat materialul săditor. În acest fel, afli ce este de făcut pentru a primi alte semințe.
Magazinele care oferă garanție pentru răsaduri și semințe au, de regulă, o perioadă de timp în care poți trimite înapoi produsele necorespunzătoare și primești altele sănătoase în locul lor. Pentru a verifica dacă și magazinul de la care ai cumpărat semințele pentru grădina ta are o astfel de politică, poți căuta pe site sau poți telefona la serviciul de relații clienți.
După ce vei fi preluat de un operator de la magazinul respectiv, ar trebui ca solicitarea ta să fie preluată și rezolvată în câteva zile lucrătoare. Acest termen diferă de la o companie la alta. Spre exemplu, la GrădinaMax, timpul maxim de răspuns este de 4 zile. Păstrează întotdeauna facturile și etichetele produselor pentru a fi pregătit în cazul în care dorești să faci o sesizare.
Totuși, ca să fii sigur că nu treci prin astfel de experiențe, apelează la un magazin de semințe și răsaduri care face tot posibilul ca tu să fii mulțumit de produsele achiziționate. Alege un distribuitor care expediază doar produse sănătoase, care trec prin mai multe verificări înainte de a fi trimise către clienți.