Pentru o mai bună înțelegere a subiectului este necesar să denumim termenii implicați, și anume: de obicei,când discutăm despre flotă, este vorba despre companii care au distribuție și companii care prestează activitate de transport. Bineînțeles, pe lângă acestea mai sunt și companiile de taxi, de transport de persoane și tot felul de astfel de companii care au flotă de mașini, însă ținând cont că accentul este pus pe logistică în acest articol, focusul va fi îndreptat în special către companiile care fac distribuție și companiile care fac transport, exemplele vor fi foarte multe din această zonă.
Care sunt principiile pe care se bazează afacerile cu flote auto
Distribuția rezultă comerț. Pe înțelesul tuturor, se rezumă la clientul ce cumpără la un anumit preț de la un furnizor sau mai mulți și le vinde la rândul lui la un preț mai mare, adăugând un anumit procent, în funcție de cât va permite piața. Această diferență între prețul de cumpărare și prețul de vânzare este greu de anticipat, deoarece din profitul final să spunem așa trebuiesc scăzute costurile, trebuie luată o marjă, este o situație foarte grea de gestionat. Cei de la Businesslease.ro dispun de oferte ce țin de gestionarea managementului flotei, preluând toate sarcinile parcursului auto. Aceștia gestionează achitația, întreținerea și vânzarea vehiculelor, practic preia responsabilitatea și acționează în cel mai profesionist mod, singura responsabilitate a clientului rămânând doar finanțarea.
Cât despre partea de costuri adăugate costului de achiziție al produsului, logistica are o foarte mare importanță. Mai pe scurt, în schema mare a lucrurilor, logistica se ocupă cu mutatul produselor și implicit stocarea acestora.
În logistică există trei domenii când vine vorba de plăți, și anume:
- Transport, mai exact mutatul mărfurilor de la un deposit către alt deposit, spre exemplu de la furnizor către depozitul personal, sau de la depozitul personal către depozitul filialei. De obicei acest transport implică mașini mari, aceste având în general o încărcare și două-trei descărcări, maxim. Dacă depășește acest număr de descărcări, deja este vorba despre zona de distribuție.
- Managementul de depozitare ale produselor
- Partea de distribuție
Atât în prima parte, cea de transport este implicată flota, cât și în ultima, cea de distribuție. Partea de transport însă nu se face de obicei cu flota proprie, ci se închiriază astfel de mașini.
Partea de depozitare nu implică flotă de mașini, implică flotă de utilaje. Partea de distribuție are o componentă majoră de mașini, de flotă.
O idee generală când vine vorba despre costuri, partea de transport și partea de depozitare, ca și costuri generale din cifra de afaceri, ca procent sunt destul de asemănătoare, undeva între 1 și 1,5 %, însă acestea sunt procente generale. Diferă de la caz la caz. Partea de distribuție în schimb reprezintă undeva la între 3,5 și 5%. Distribuția în general se face cu mașini proprii sau cu mașini închiriate, însă foarte mulți apelează la mașinile proprii. În această zonă de distribuție, care reprezintă cea mai mare parte din cost, primul cost, cel mai mare este reprezentant de salariile șoferilor, pe locul doi urmează combustibilul, mentenanța, asigurări, etc.
Concluzionând, această parte a managementului flotei este extrem de importantă după cum am demonstrat în rândurile anterioare, reprezentând practic calculele și implicit sumele ce vor fi investite, dar și câștigul final.