Evaluarea activităţii și a rezultatelor obținute de Jandarmeria Olt în 2017

0

Joi, 25 ianuarie 2018, la sediul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Olt, a avut loc conferința de presă susținută de inspectorul șef, colonel Drejoi Tudor Dorel, alături de primul adjunct al inspectorului șef, colonel Boată Marin și de adjunctul inspectorului șef, locotenent-colonel Milcu Cristinel, în cadrul căreia a fost prezentată evaluarea activității și a rezultatelor obținute de Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Olt, în anul 2017.

Inspectoratul de Jandarmi este constituit şi funcţionează potrivit prevederilor Legii nr. 550/2004 privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române, pe baza organigramei aprobate prin Ordinul Ministrului Afacerilor Interne şi a statului de organizare aprobat prin Ordinul Inspectorului General al Jandarmeriei Române, având ca zonă de responsabilitate teritorială judeţul Olt.

Prin Planul de management pentru anul 2017, inspectoratul și-a stabilit obiective generale constând în creşterea performanţei structurilor operative in indeplinirea misiunilor şi eficientizarea managementului structurilor de suport si dezvoltarea capacitatii administrative si operationale, având ca principale direcţii de acţiune:

  • Creșterea gradului de siguranță și protecție a cetățeanului;
  • Consolidarea conceptului de identitate competitivă, bazat pe viziune, leadership inspirat și efort colectiv;
  • Creșterea performanței în domeniul ordinii și siguranței publice;
  • Crearea și implementarea unui sistem de management performant al resursei umane pentru eficientizarea tuturor structurilor, precum și creșterea nivelului de profesionalism al personalului;
  • Consolidarea capacității administrative și de suport.

Acţiunea efectivelor din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Olt, cu ocazia asigurării ordinii şi liniştii publice, a avut ca fundament respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale privind garantarea libertăţii de exprimare, de întrunire şi asociere, în concordanţă cu prevederile constituţionale referitoare la caracterul liber, paşnic şi civilizat al adunărilor publice, fiind organizate şi executate misiuni după cum urmează:

  • la manifestări de protest (marşuri, mitinguri) – 24 misiuni, comparativ cu anul 2016 când au fost executate 5

Putem aminti manifestările de protest privind demersurile efectuate pentru modificarea Codului Penal si Codului de Procedură Penală, Stop legile justiţiei şi manifestarea de protest din comuna Pîrşcoveni a cetăţenilor nemulţumiţi de intenţia Consiliului Local Pîrşcoveni de a schimba viceprimarul.

  • la manifestări cultural-artistice, religioase, promoţionale, comemorative – 202 misiuni, comparativ cu anul 2016 când au fost executate 177

Putem aminti Ziua Unirii Principatelor Române, manifestările religioase cu ocazia Botezului Domnului, Paştelui şi Izvorului Tămăduirii, bâlciurilor şi zilele localităţilor cu ocazia Sf. Constantin şi Elena, Sf. Petru şi Pavel, Rusaliilor, Adormirii şi Naşterii Maicii Domnului, Concursul Naţional „Căluşul Românesc”, Festivalul Naţional de muzică populară şi uşoară „Corabia de Aur”, „Sărbătoarea Pâinii”, Festivalul Concurs de Umor „Oltenii &…restu` lumii”, „Oktober Fest”   precum şi Ziua Naţională a României.

  • la manifestări sportive – 8 misiuni, comparativ cu anul 2016 când au fost executate 3

Putem aminti meciurile de fotbal dintre A.S. MILCOV-VIITORUL DĂEŞTI, meci de baraj pentru promovarea în liga a III- a, C.S.S. SLATINA – C.S.O. FILIAŞI, meci în cadrul Cupei României şi VOINŢA BĂBICIU – A.S. MILCOV, precum şi meciurile de handbal ale C.S.M. Slatina disputate pe teren propriu.

  • pe timpul vizitelor oficiale – 1 misiune, comparativ cu anul 2016 când au fost executate 5

Putem aminti vizita oficială la Baza Deveselu a unei delegaţii formate din 16 membri ai Comitetului Serviciilor Armate al Camerei Reprezentanţilor din cadrul Senatului Statelor Unite ale Americii.

  • asigurarea măsurilor de ordine publică în zona centrelor de examen/ evaluare
    (evaluare naţională, bacalaureat, rezidenţiat, definitivare – 37 misiuni cu comparativ cu anul 2016 când s-au executat 100

Având în vedere prevederile legale de referinţă, Inspectoratul, alături de celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne, cu prilejul alegerilor locale parțiale, a asigurat ordinea şi liniştea publică, pe perioada campaniei electorale, protecţia birourilor electorale, a secţiilor de votare, precum şi securitatea pe timpul transportului şi depozitării buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării, constituind capacităţi de intervenţie care au asigurat desfăşurarea în condiţii de siguranţă a procesului electoral.

În contextul situaţiei operative existente la nivelul judeţului, în perioada analizată, efectivele Inspectoratului, au executat, în condiţiile legii, 89 misiuni specifice de intervenţie, în cazul tulburării ordinii şi liniştii publice, aplanarea unor conflicte, salvarea sau evacuarea unor persoane. Dintre acestea amintim următoarele :

– În ziua de 08.01.2017, orele 18:10, a fost primit un apel prin centrala telefonică a unităţii de la Poliţia mun. Slatina, care solicita sprijinul unui echipaj de jandarmi pentru aplanarea unui conflict în incinta unui bar de pe B-dul A.I. Cuza, din municipiul Slatina.

La faţa locului a fost direcţionat echipajul de intervenţie care a acordat sprijin Poliţiei pentru aplanarea conflictului şi pentru conducerea numiţilor P.I şi L.R. la Secţia U.P.U. a Spitalului Judeţean de Urgenţă Slatina iar ulterior la Spitalul de Psihiatrie de pe strada Drăgăneşti.

– În ziua de 04.06.2017, în jurul orelor 02.00, am fost solicitaţi, prin centrala unităţii, de către numita B.F., din municipiul Slatina, care solicita sprijinul unui echipaj de jandarmi în Piaţa Gării, deoarece mai multe persoane se află într-o maşină şi au muzica dată tare, tulburând liniştea locatarilor din zonă.

Au fost aplicate 5 sancţiuni contravenţionale, respectiv 1 avertisment şi 4 amenzi contravenţionale în valoare de 400 lei, toate conform Legii 61/1991.

  • În ziua de 02.2017, între orele 06.20 – 06.57, I.J.J. Olt a intervenit cu un echipaj de jandarmi, între localităţile Văleni şi Osica de Sus pe DN. 64 Jud. Olt, fiind pus în aplicare Planul Roşu, ca urmare a producerii unui accident rutier (un autocar cu 18 pasageri şi un şofer a derapat şi a ieşit în afara părţii carosabile).

– La solicitarea Poliţiei municipiului Slatina, în ziua de 09.07.2017, începând cu ora 14.00, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Olt, a participat la căutarea unui copil dispărut, de 2 de ani, domiciliat în localitatea Brebeni, care în data de 09.07.2017, în jurul orei 12.00, a fost dat dispărut pe raza localităţii Brebeni, judeţul Olt.

– În ziua de 31.07.2017, începând cu orele 18.00, I.J.J. Olt a participat la căutarea unei persoane de sex feminin de 74 de ani, domiciliată în comuna Tia Mare, care în data de 29.07.2017, orele 07.00, a dispărut de la domiciliu.

– În ziua de 05.06.2017 la orele 16.10 în urma unui  apel prin centrala telefonică a unităţii de la I.S.U. OLT, I.J.J. OLT  a fost solicitat să intervină cu efective în sprijin,  pe Râul Olt, în apropierea barajului Slătioara, unde o persoană de sex bărbătesc a sărit în apă şi nu a mai ieşit la suprafaţă, pentru îndepărtarea persoanelor curioase şi asigurarea zonei.

– În ziua de 26.07.2017 la orele 16.00, a fost primit un apel prin centrala telefonică a unităţii de dispeceratul I.S.U. OLT ,care solicita sprijinul unui echipaj de jandarmi pe raza comunei Schitu Greci, satul Lisa, unde o persoană de sex bărbătesc, bolnavă psihic, agresivă şi aflată sub influenţa băuturilor alcoolice, refuză să fie transportată la spital şi le îngreunează acţiunea de stingere a unui incendiu în zona menţionată.

La faţa locului a fost direcţionat echipajul de jandarmi, care a luat legătura cu echipajul de Ambulanţă şi le-a acordat sprijin pentru conducerea bărbatului la Spitalul Judeţean de Urgenţă Slatina şi, ulterior, la Spitalul de Psihiatrie de pe strada Drăgăneşti, unde a fost internat.

În anul 2017, în judeţul Olt, nu au fost evenimente care să tulbure grav ordinea şi liniştea publică şi să impună intervenţia în forţă pentru restabilirea acesteia.

Măsurile luate şi contactele permanente cu organizatorii adunărilor publice, au creat posibilitatea dezamorsării unor situaţii tensionate şi prevenirea degenerării acestora în acţiuni turbulente.

În conformitate cu prevederile Ordinului M.A.I. nr. 60 din 2010, Inspectoratul a participat la organizarea şi executarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, la solicitarea Poliţiei, în zona pieţelor, târgurilor, localurilor de alimentaţie publică precum şi în zone cu risc criminogen, fiind  executate misiuni în sistem integrat, constituind 12.953 patrule mixte (poliţist-jandarm) şi 4797 patrule de jandarmi în mediul urban şi rural.

În baza Planului teritorial comun de acţiune pentru creşterea gradului de siguranţă a elevilor şi a personalului didactic şi prevenirea delincvenţei juvenile în incinta şi în zonele adiacente unităţilor de învăţământ preuniversitar, inspectoratul şi-a adus contribuţia la menţinerea ordinii şi siguranţei publice în zona instituţiilor de învăţământ atât pe timpul anului de învăţământ cât şi pe timpul examenelor de Bacalaureat, Capacitate, Definitivat.

Cooperarea şi colaborarea s-a organizat la nivel inter şi intra – instituţional, fiind elaborate sau actualizate  planurile existente în baza cărora s-au executat 547 acţiuni în cooperare cu instituţiile partenere şi 26 exerciţii tactice în scopul perfecţionării modului de acţiune în diferite situaţii.

Pe linia prevenirii şi combaterii faptelor antisociale, în perioada analizată, au fost constatate un număr de 570 fapte de natură penală comparativ cu 668 în 2016, din care 159 constatate de jandarmi comparativ cu 229 în 2016 şi 411 în comun cu poliţia comparativ cu 439 în 2016, fiind identificaţi 581 autori comparativ cu 702 în 2016.

Menţionăm faptul că infracţionalitatea stradală sesizată la nivelul judeţului Olt, a înregistrat o scădere cu 21 fapte penale în anul 2017 faţă de 2016, de la 401 la 380 infracţiuni, respectiv cu 5,24 %.

Activităţile specifice desfăşurate pentru combaterea faptelor de natură contravenţională, s-au concretizat în aplicarea unui număr de 1851 sancţiuni comparativ cu 1625 în 2016 în valoare de 617.500 lei comparativ cu 451.650 lei în 2016 din care 1453 sunt pentru încălcări ale Legii 61/1991 modificată – pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice.

În perioada analizată au fost introduse 91 bunuri în camera de corpuri delicte, au fost declarate 105 bunuri care au intrat în proprietatea privată a statului şi au fost scoase 112 bunuri în vederea valorificării sau distrugerii în condiţiile legii.

S-au desfăşurat 199 acţiuni pe linia protecţiei şi promovării drepturilor omului, prevenirii şi combaterii violenţei domestice, combaterii violenţei în sport, egalităţii de şanse, protecţiei drepturilor femeilor, copiilor, protecţia victimelor, persoanelor cu dizabilităţi, minorităţi naţionale şi integrarea minorităţii rome, toleranţă şi nediscriminare, prevenirea comportamentelor inumane sau degradante, precum şi măsurile ce trebuie luate în acest sens, cooperarea cu societatea civilă, cu organizaţii neguvernamentale.

În perioada analizată, Inspectoratul a primit spre executare un număr de 429 mandate de aducere, din care un număr de 229 au fost executate prin prezentarea persoanelor.

Inspectoratul a asigurat paza a 15 obiective de importanţă deosebită pentru activitatea statului, astfel: 5 instanţe judecătoreşti, 5 parchete, Camera de Conturi,  Trezoreria Slatina,  Instituţia Prefectului, Serviciul Judeţean al Arhivelor Naţionale şi Inspectoratul de Jandarmi.

S-a mai asigurat paza a 841 transporturi de valori aparţinând Trezoreriei Slatina şi în folosul Inspectoratului; paza transportului corespondenţei clasificate cu Direcţia Judeţeană de Informaţii; paza a 42 transporturi cu caracter special în folosul unei societăţi comerciale (S.C. Compania de Apă Olt S.A. ) şi a Inspectoratului de Jandarmi; paza, supravegherea şi intervenţia la conductele magistrale de transport produse petroliere aparţinând Conpet S.A. pe o lungime totală de 287,2 km.

Concomitent cu executarea acestor misiuni, este asigurată menţinerea ordinii interioare necesare desfăşurării în condiţii de normalitate a activităţilor la instanţele judecătoreşti în cele 12 săli de judecată, aplicându-se pentru toate obiectivele din competenţă concepţia privind extinderea dispozitivului de pază în exteriorul acestora.

Creşterea performanţei activităţilor de suport    

Implementarea unei politici şi strategii realiste de recrutare a candidaţilor, atât cantitativ, cât si calitativ, s-a concretizat prin recrutarea a 265 candidaţi pentru şcolile militare, din cei recrutaţi fiind declaraţi admis 78;

Dinamica de personal s-a concretizat prin sosirea în cadrul inspectoratului a 7 ofiţeri, 28 subofiţeri, au plecat 10 ofiţeri şi 22 subofiţeri, din care 15 subofiţeri au trecut în rezervă cu drept la pensie.

Pregătirea personalului a avut ca obiectiv ridicarea nivelului de profesionalism necesar îndeplinirii cu competenţă a atribuţiilor şi sarcinilor, dezvoltarea competenţelor personalului şi a capacităţilor de acţiune a structurilor, şi s-a organizat în raport cu particularităţile situaţiei operative, specificul structurilor de muncă, nevoile reale de pregătire ale personalului rezultate din propunerile şefilor nemijlociţi.

Pentru  îndeplinirea exemplară a atribuţiilor de serviciu, rezultate foarte bune obţinute în acest an, cadrelor militare din inspectorat le-au fost acordate 265 recompense constând în: 133 mulţumiri, 78 felicitări, 39 citarea prin ordin, 15 înaintări în grad înainte de termen.

Ca urmare a abaterilor disciplinare, în anul 2017 au fost aplicate sancţiuni pentru 8 subofiţeri.

Se poate aprecia că, numărul abaterilor disciplinare, evenimentele şi natura acestora, raportate la numărul personalului din inspectorat şi activităţile pe care acesta le desfăşoară, reflectă o situaţie obiectivă care nu a influenţat negativ executarea misiunilor şi nu a avut un impact semnificativ asupra imaginii instituţiei.

Încadrarea  inspectoratului este de 96 %. 

Principalele direcţii stabilite la nivelul inspectoratului pentru creşterea performanţei în anul 2018

3.1. Eficientizarea activităţilor de combatere a infracţiunilor contra persoanei, a patrimoniului, precum şi la regimul armelor, muniţiilor şi substanţelor periculoase

3.2. Creşterea calităţii serviciului de ordine şi siguranţă publică în beneficiul cetăţeanului

3.3. Creșterea nivelului de securitate a obiectivelor din competența unității

3.4. Dezvoltarea procesului integrat de gestionare a situaţiilor speciale şi de criză de ordine şi siguranţă publică şi a consecinţelor acestora

3.5. Eficientizarea şi asigurarea interoperabilităţii şi securităţii infrastructurilor IT&C, precum şi a capabilităţilor logistice, prin adaptarea conceptuală, structurală şi acţională cu dimensiunile şi atribuţiile specifice

3.6. Perfecționarea sistemului de formare profesională şi a cadrului incident sistemului de recrutare, selecţie şi promovare a resurselor umane, potrivit nevoilor instituţionale

3.7. Identificarea de noi metode, proceduri şi instrumente de lucru în scopul eficientizării activităţii şi creşterii capacităţii administrative instituţionale

3.8. Îmbunătăţirea comunicării publice, interacţiunii cu mass-media, organizarea de campanii de comunicare publică

3.9. Dezvoltarea capacităţii de atragere a fondurilor nerambursabile, în corelare cu obiectivele strategice instituţionale

Ca şi concluzie:

Datorită climatului optim de muncă, capacităţii manageriale a factorilor de conducere, seriozităţii şi profesionalismului întregului personal al inspectoratului, s-a reuşit atingerea tuturor obiectivelor, s-a făcut faţă cu succes misiunilor conferite de lege, s-a răspuns cu promptitudine şi profesionalism diverselor provocări apărute.

Loading...

COMENTARII

Please enter your comment!
Please enter your name here