“Abilitatea defineşte ce poţi face. Motivaţia determină ce faci. Atitudinea determină cât de bine o să o faci” – Lou Holtz
Definiţia din perspectiva psihologică a atitudinii este “expresia favorabilă sau nefavorabilă referitor la o persoană, un lucru, un loc sau un eveniment”. Surprinzător sau nu, oricât am încerca să ne schimbăm artificial atitudinea, aceasta ne va influenţa pe noi, acţiunile noastre şi va avea un impact şi asupra modului în care ceilalţi ne privesc şi ne percep. În domenii unde interacţiunea cu oamenii este importantă şi rezultatele depind de această interacţiune, cum este şi domeniul vănzărilor despre care vorbim, atitudinea face diferenţa.
Talentul, experienţa, cursurile urmate şi toate sfaturile primite valorează zero dacă momentul respectiv te gaseşte cu atitudinea greşită. Poţi să ai cel mai bun produs, la cel mai bun preţ şi să mai fie şi exact ce işi doreşte clientul, atitudinea greşită te va impiedica sa livrezi mesajul corect şi să pierzi vânzarea respectivă. Atitudinea negativă duce la neîncredere în tine, în produsele tale şi în final la rezultate negative. Clientul tău funcţionează ca o oglindă, dacă transmiţi negativism vei primi acelaşi lucru.
Ca să construieşti o atitudine pozitivă nu e chiar aşa de complicat, să o menţii e mai greu. Dacă eşti pozitiv, priveşti în viitor şi încerci să te autodepăşeşti zilnic o să construieşti atitudinea corectă. Foloseşti succesurile anterioare, te înconjori de oameni pozitivi şi în curând vei fi plin de energie pozitivă. Însă e nevoie de timp pentru a avea succes în vânzări, şi atitudinea pozitivă va trebui să rămână la acelaşi nivel. Fundaţia menţinerii atitudinii pozitive se construieşte pe patru stâlpi.
- Încredere în produs. Mulţi antreprenori văd ceea ce fac ei doar ca o activitate care plăteşte facturile. Cei cu atitudine pozitivă ştiu că e mai mult decât atât. Sunt pasionaţi, cred în produs şi în faptul ca poate cu adevărat să ajute clienţii. Mai mult decât atât, ar fi produsul pe care l-ar cumpara pentru ei şi l-ar recomanda prietenilor. Chiar dacă piaţa e dură, apare o criză economică şi clienţii sunt cârcotaşi, când crezi ca ai un produs excelent şi transmiţi asta, rezultatele vor veni.
- Încredere în pregătire. Ai experienţă, ai invăţat de la cei mai buni, şi ai dovada că funcţionează. Oricâte greutăţi vor aparea, ai încredere în pregatirea ta şi în faptul că ai mereu lângă tine oameni care să te ajute. Faptul că ai primit pregătire de calitate şi ai acces la cele mai bune informaţii te vor menţine pozitiv şi încrezător ân acţiunile tale.
- Încredere în afacere. Organizaţia pe care o construieşti trebuie să adune în jurul ei oameni care să se alinieze la aceleaşi principii şi valori în care crezi şi tu. E important să vezi susţinere din partea oamenilor şi să transferi către ei încrederea în idea ta.
- Încredere în tine. Ai început pe un drum şi eşti responsabil să îl duci până la capăt. Adu-ţi aminte mereu motivele pentru care ai decis să începi. Aceleaşi motive sunt de ajuns pentru a te face să continui. Dacă tu nu ai încredere în tine, nimeni altcineva nu va avea.
Povestea pe care ne-o spunem pentru a fi motivaţi şi pozitivi are legatură doar cu noi. Indiferent de piaţă, client şi competiţie. În perioade de criză atitudinea, mai mult ca în orice alte perioade, face diferenţa. Urmăriţi ce antreprenori avut succes în anii trecuţi şi urmaţi-le exemplul!
Asociaţia “Centrul de Consultanţă şi Management al Proiectelor” EUROPROJECT (CCMP EUROPROJECT), în parteneriat cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) şi Blocul Naţional Sindical (BNS), implementează în perioada 4 ianuarie 2018 – 3 ianuarie 2021 proiectul Antreprenor 2020, cod Mysmis 105025.
Proiectul Antreprenor 2020 este finanţat în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020, apelul România Start Up Plus şi are drept obiectiv încurajarea antreprenoriatului şi a ocupării pe cont propriu prin susţinerea înfiinţării de întreprinderi cu profil nonagricol în zona urbană din regiunea Sud Vest a României.
Fii antreprenor! Alătură-te și tu echipei “Antreprenor 2020”