UNTRR: Joia neagră pentru transportul rutier din România!

0

UNTRR solicită Președinției Române a Consiliului UE să nu inițieze procedura de trialog privind Pachetul Mobilitate 1, după ce astăzi, 4 aprilie 2019, Parlamentul European a aprobat măsurile protecționiste ale Alianței Rutiere a Statelor Vest-Europene!

Parlamentul European a aprobat astăzi, 4 aprilie 2019, cu o majoritate de voturi, cele 3 dosare controversate ale Pachetului Mobilitate 1 cuprinzând măsurile protecționiste ale Alianței Rutiere a Statelor Vest-Europene, respectiv: Propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere; Revizuirea Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști; Modificarea Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Președinției Române a Consiliului UE să nu intre în jocul Europei de Vest și să nu inițieze procedura de trialog privind Pachetul Mobilitate 1, întrucât ar facilita astfel distrugerea transportului rutier de mărfuri din România. Solicităm Eurodeputaților români să conteste măsurile de procedură ale Parlamentului European prin care a fost posibilă aprobarea celor 3 dosare controversate ale Pachetului Mobilitate 1!

Solicităm autorităților române să aplice imediat măsuri administrative care să asigure reciprocitatea tratamentului aplicat în prezent de statele din Europa de Vest transportatorilor români.

UNTRR urmează să transmită ce amendamente au trecut în cadrul sesiunii plenare, întrucât au fost peste 1.300 de amendamente la dosarele Pachetului Mobilitate 1, iar votul s-a desfășurat în bloc. Plenul PE de astăzi a fost prezidat de Rainer WIELAND, Vicepreședinte PE (Germania).

Raportul Ismail Ertug – Adaptarea la evoluțiile din sectorul transportului rutier, respectiv modificarea Regulamentului 1071/2009 referitor la accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă în UE a fost aprobat cu 371 de voturi pentru, 259 de voturi împotrivă și 13 abțineri, raportul Merja Kyllönen – Cerințe de control și norme speciale privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier a fost aprobat cu 317 de voturi pentru, 302 de voturi împotrivă și 14 abțineri, iar raportul Wim van de Camp – Perioadele de conducere zilnice și săptămânale, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și poziționarea prin intermediul tahografelor, respectiv modificarea Regulamentului european 561/2006 a fost aprobat.

Având în vedere evoluțiile negative din Parlamentul European de săptămâna aceasta, încă din 2 aprilie 2019, UNTRR a solicitat Ministrului Transporturilor din România, domnul Alexandru Cuc, ca în calitate de Președinte al Consiliului de Transport UE să nu inițieze procedura de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor 3 instituții europene – Parlamentul European, Comisia Europeană și Consiliul European, în vederea aprobării textului final al Pachetului Mobilitate 1, care ar afecta profund negativ industria transporturilor rutiere de mărfuri din România – principala ramură contributoare la exportul de servicii al României în 2017 și 2018, conform datelor Băncii Naționale a României.

Reamintim că măsurile cuprinse în pachetul mobilitate 1 au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați de măsurile propuse, care vor conduce la o creștere semnificativă a costurilor lor de operare și la restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE.

Atenționăm că măsurile Pachetului Mobilitate 1 vor conduce la imposibilitatea de a opera transporturi rutiere internaționale în Europa de Vest de către firme situate în România și în Europa de Est. Deși, în mod ipocrit, se susține că regulile propuse de pachetul mobilitate 1 sunt egale pentru toți jucătorii din piață, impactul acestor reguli va fi resimțit diferit de Statele membre, generând diviziuni profunde Est-Vest, Nord-Sud, Vechi-Nou – pe fondul actualelor provocări legate de Brexit.

Această abordare a Alianței Rutiere a Statelor Vest-Europene privind pachetul mobilitate 1, adoptată de Consiliul Miniștrilor de Transport din decembrie 2018 și în Parlamentul European din 04.04.2019 excedează zona transporturilor rutiere, vizând legalizarea segregării Vest – Est în transporturile rutiere, cu impact economic major pe termen mediu și lung, respectiv transferul companiilor și personalului din țările din est în țările din vest, datorită costurilor de operare ridicate în mod artificial de pachetul mobilitate 1 pentru transportatorii din est.

Reamintim că, similar, în data de 14 februarie 2019, plenul Parlamentului European a votat măsurile de liberalizare a transportului rutier de persoane în UE, respectiv modificarea Regulamentului (CE) nr. 1073/2009, parte a Pachetului Mobilitate 2 – iar Președinția Româna a Consiliului UE nu a inițiat și nici nu va iniția procedura de trialog.

UNTRR solicită Președinției Române aConsiliului de Transport UE să acționeze similar și în cazul Pachetului Mobilitate 1 și să nu inițieze procedura de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor 3 instituții europene – Parlamentul European, Comisia Europeană și Consiliul European. Nu distrugeți industria transporturilor rutiere de mărfuri din România!

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR)

COMENTARII

Please enter your comment!
Please enter your name here