În zilele noastre atât clienții, cât și angajații restaurantelor au nevoie mai mult decât oricând de mai multă certitudine în ceea ce privește sănătatea și siguranța. Restaurantele au răspuns pozitiv și s-au alăturat noilor progrese tehnologice. Din ce în ce mai multe restaurante și baruri s-au adaptat la realitățile pandemiei, tot mai multe au trecut la meniurile digitale ca alternativă a meniurile reutilizabile. Această schimbare reprezintă răspunsul cererii de siguranță sporită a clienților și angajaților.
Nu este un secret faptul că meniurile în format fizic transportă de departe cel mai mare număr de bacterii dintre toate obiectele de pe masa unui restaurant. Te-ai întrebat vreodată dacă dezinfectează cineva meniurile intens folosite, unele chiar cu urme de mâncare pe ele? Nu i s-a acordat prea multă atenție unui obiect atins de sute sau poate de mii de persoane în ani de zile.
Pe lângă avantajul unui loc cu o igienă sporită, mulți clienți se bucură cu adevărat să le folosească, fiind mult mai comod atât pentru ei, cât și pentru restaurant. Modificările făcute în meniu se realizează în timp real, astfel încât orice schimbare legată de ingrediente, preț este actualizata, și poate fi văzută imediat de clienți.
Un alt avantaj care nu poate fi trecut cu vederea este faptul că meniurile digitale evită costurile financiare și ecologice ale imprimării și aruncării în a unor cantități mari de hârtie.
Trebuie să recunoaștem faptul că este importantă afișarea produselor cu o imagine atrăgătoare, însă un meniu digital reprezintă mai mult de atât, este un intermediar între client și restaurant. Ajută vizitatorul să afle rapid ce feluri de mâncare sunt disponibile într-un anumit timp al zilei (mic dejun, prânz, cină), ce este nou în meniu, ce oferte speciale sunt disponibile, ori ce preparate nu pot fi comandate momentan. Aceste detalii oferă transparență și scutește clientul de întrebări suplimentare. Toate informațiile se află direct pe telefonul lui, unde sunt afișate doar la un click distanță.
O soluție de meniu digital o reprezintă Customenu. Restaurantele se pot înscrie rapid în platforma și în doar câteva minute, își pot obține propriul meniu în format digital. Administratorii nu au nevoie de cunoștințe tehnice avansate.
Modul de utilizare al aplicației este unul simplu și rapid. Clienții vor găsi pe mesele restaurantelor coduri QR, pe care le vor scana prin camera telefonului, iar meniul digital se va deschide în browser. Astfel nu este nevoie instalarea de aplicații suplimentare.
Chiar dacă succesul meniurilor digitale a venit abia după “instalarea” pandemiei, este cert că acestea vor domina chiar și după încheierea perioadei pandemice.