De ce uleiurile de motor 0W sunt din ce în ce mai utilizate în Europa?

0

Alegerea uleiului tău de motor este esenţială pentru a asigura funcţionarea corectă şi protecţia motorului. Pe lângă lubrifierea motorului, uleiul îndeplineşte alte funcţii, inclusiv răcirea, reducerea zgomotului, curăţarea, etanşarea şi reglarea (de exemplu, sincronizarea variabilă a supapelor). Pentru a îndeplini toate aceste funcţii, uleiul de motor trebuie să aibă gradul de vâscozitate corect. Astăzi, 7 din 10 masini in Europa sunt alimentate cu ulei 0W. În timp ce acum 20 de ani uleiul de motor cu vâscozitate 10W-40 era norma, în zilele noastre, uleiul 0W-20 câştiga, cu o tendinţă de vâscozitate tot mai scăzută. În acest articol informativ, poţi afla mai multe despre fundalul acestei importante dezvoltări.

De ce sunt importante?

  • Necesitatea legală de a reduce emisiile de CO2 motivează alegerea unui ulei de motor cu vâscozitate din ce în ce mai mică.
  • Vâscozitatea uleiurilor de motor prescrise pentru autoturisme a scăzut treptat începând cu anii 1980, de la 10W-40 la 5W-40, 5W-30, 0W-30 şi în cele din urmă la 0W-20 astăzi.

În viitor, uleiurile de motor vor avea neapărat o vâscozitate chiar mai mică, de ordinul 0W-16, 0W-12 sau chiar 0W-8.

Într-o flotă modernă (maşini după 1999), este aproape întotdeauna (>92%) obligatoriu să foloseşti un ulei de motor sintetic de înaltă calitate. Prin urmare, uleiul de 10W-40 nu este cu siguranţă uleiul de referinţă.

La stabilirea cerinţelor privind uleiul de motor, producătorii de automobile caută întotdeauna un echilibru optim între consumul de combustibil şi protecţia motorului. Prin urmare, este esenţial să foloseşti întotdeauna uleiul de motor corect.

Sfaturi pentru atelier

Utilizarea uleiului de motor prea „subţire” determină uzura prematură a rulmenţilor, arborilor cu came, inelelor pistonului şi căptuşelilor cilindrilor.

Utilizarea uleiului de motor prea „vâscos” are, printre altele, o influenţă negativă asupra funcţionarii hidraulice a distribuţiei variabile a supapei, rezultând daune, un consum constant mai mare de combustibil şi mai multe depuneri de funingine, având drept consecinţă un risc direct de uzură.

Nu toate uleiurile 0W-20 sunt create egale! Producătorii de automobile pot prescrie aceeaşi vâscozitate, de exemplu 0W-20, dar alte caracteristici pot varia considerabil în funcţie de marcă sau model.

Cu multe călătorii scurte şi sisteme de pornire/oprire, uleiul de motor este diluat de combustibil. Aşadar, pune întotdeauna uleiul de motor la timp!

Motoarele moderne sunt proiectate să funcţioneze într-un anumit interval de temperatură de funcţionare pentru a regla emisiile, consumul de combustibil şi performanţă motorului.

Concluzie

Uniunea Europeană a stipulat ca toate maşinile noi, livrate începând cu 2021, vor putea emite maximum 95 de grame de CO2 pe kilometru. Uleiul de motor mai puţin vâscos reduce emisiile de CO2. Acest lucru se datorează faptului că un ulei cu o vâscozitate mai mică generează o frecare mai mică, astfel încât motorul trebuie să ofere mai puţină forţă şi, prin urmare, mai puţină energie.

Elgeka-Ferfelis este începând cu anul 2008 importator şi distribuitor autorizat Shell Lubricants pentru piaţa din România, comercializând lubrifianţi de cea mai înaltă calitate marca Shell: uleiuri de motor şi transmisie pentru autoturisme şi camioane, lubrifianţi pentru aplicaţii industriale şi vaseline. Aceasta reprezintă cu profesionalism divizia de lubrifianţi Shell, oferind tuturor clienţilor săi asistenţa tehnică necesară pre şi post vânzare.

COMENTARII

Please enter your comment!
Please enter your name here