Reality Check: 35 de copii din comunități extrem de sărace au văzut marea pentru prima dată

0

Pe 25 mai, 35 de copii din șapte comunități foarte sărace din țară au văzut marea pentru prima dată datorită Asociației Reality Check, cu sprijinul Kaufland România, în cadrul programului „Bucurie în Mișcare”. 

Copiii au venit la Mamaia Nord din Ponorâta (Maramureș), Clinceni (Ilfov), Castelu (Constanța), Poarta (Brașov), Potlogi (Dâmbovița), Colonia Bistrița (Bacău) și Delta Văcărești (București). Unii dintre ei au mers o noapte întreagă cu trenul, alții au venit doar de la câțiva kilometri depărtare. Pentru toți a fost însă o premieră și o bucurie uriașă.
Pentru că timpul și datele dvs cu caracter personal sunt importante, acesta este ultimul email pe care vi-l vom trimite. Asta dacă nu ne dați acceptul explicit pentru a vă trimite și alte emailuri. Puteți să ne dați acest accept folosind formularul acesta. Vom folosi adresa dvs de email exclusiv pentru a vă trimite actualizări privind activitatea asociației Reality Check.
Raluca Măriuța are 13 ani și a venit tocmai din Ponorâta, județul Maramureș:
,,Marea este mare, mare, mare! Am avut curaj să intru în atâta apă. Vreau să revin mâine împreună cu d-na Sînziana și cu toți frații mei ca să vadă și ei marea. Când voi crește, voi plăti oricât să îi aduc și pe mama și pe tata.”
@Photo credit Reality Check
De nerăbdare, la prima întâlnire cu marea, copiii au sărit îmbrăcați în valuri. Timp de patru zile, copiii s-au bălăcit, au cules scoici, dar au și învățat să lucreze în grup, să scrie impresii de vacanță și să se ajute între ei. S-au cățărat, au jucat fotbal, au sărit pe trambulină, au tras cu arcul și au jucat tenis. Dupa cum spunea Andreea, care locuiește în Ponorâta: ,,De acum am prieteni în toată țara!”
@Photo credit Daniel Vrăbioiu
Unul dintre obiectivele acestei mini-vacanţe a fost ieșirea din comunitate pentru a socializa, pentru a vedea că există şi altă lume în afara celei pe care acești copii o cunosc. Sărăcia severă în care trăiesc este greu de imaginat. Condițiile improprii în care locuiesc, nutriția precară, lipsa accesului la servicii medicale decente îi afectează pe copii din primele zile de viață. Dar potențialul lor este extraordinar, iar prin intervenții integrate, pe termen lung, pot fi ajutați să și-l atingă și, astfel, să aibă șansa de a rupe cercul vicios al sărăciei în care familiile lor trăiesc de generații întregi.
@Photo credit Reality Check
„Prin programul Fiecare copil în Grădiniță șîȘcoală Ponorâta media anuală de prezență în Ponorâta a crescut de la sub 30% la 75% și se menține, iar datorită prezenței regulate, rezultatele școlare sunt mult mai bune. Kaufland România este unul dintre principalii susținători ai programelor noastre, iar surpriza pe care le-a oferit-o copiilor cu această excursie la mare este cel mai frumos cadou de Ziua Copilului.”, a spus Nadia Gavrilă, membru fondator al Asociației Reality Check.
@Photo credit Tudor Vasiliu
“Orice copil se naște cu dreptul la educație. De educația copiilor de azi depinde chiar viitorul țării și de aceea Kaufland România se implică activ în proiecte sociale ce sprijină dezvoltarea comunității. Ne bucurăm nespus să contribuim la bucuria acestor copii, fie că îi sprijinim cu rechizite, alimente, hăinuțe sau îi ducem să vadă pentru prima dată marea. Avem grijă de acești copii, care au atât de multă nevoie de ajutor”, a adăugat Anna Katharina Scheidereiter, CSR Kaufland România.

Astăzi, copiii au plecat spre casă și au luat cu ei o experință pe care o vor păstra multă vreme în suflet și care îi va ajuta să își construiască vise și așteptări noi de la ei înșiși.

Asociația Reality Check sprijină dezvoltarea de programe și politici publice deștepte, cu impact, gândite în favoarea cetățenilor și puse în practică eficient și corect. Asociația se concentrază în special asupra programelor anti-sărăcie (educație, servicii sociale, locuire, sănătate, ocupare, dezvoltare comunitară în comunități care se confruntă cu sărăcia extremă).  www.realityckeck.ro
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine în 7 țări și 119 în România. Programele de responsabilitate socială reprezintă o componentă cheie în strategia companiei. Cea mai mare parte a proiectelor noastre de CSR sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmărim implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pe lângă educație și sănătate, sprijinim proiectele dedicate protecției mediului înconjurător și pe cele care au ca obiectiv promovarea unui stil de viață sănătos prin intermediul activităților sportive și adoptarea unei nutriții echilibrate. Informații suplimentare pot fi accesate pe www.kaufland.ro.
Kaufland România continuă și în 2018 programul „Bucurie în Mișcare”, alături de Asociația 11even. Inițiat în 2012, programul are ca scop promovarea sportului și mișcării în comunitate. Până în prezent au avut loc evenimente în peste 25 de orașe din România, precum și în Chișinău, Moldova, reunind zeci de mii de participanți.

COMENTARII

Please enter your comment!
Please enter your name here