Antreprenoriatul – intră cine vrea, rămâne cine poate

0

“Antreprenoriatul nu este arta de a câştiga noi clienţi sau noi bani. Este arta de a-ţi place ceva, de a face acel ceva, iar clienţii şi banii o să vină de la sine” – Richard Branson

“Antreprenor” este din ce în ce mai des răspunsul la celebră întrebare ce vrei să te faci cănd vei fi mare? Motivaţiile sunt diferite de la om la om, unii doresc sa fie proprii şefi, alţii să îşi facă singuri programul şi visătorii să facă primul million căt mai repede. Pe lânga faptul că toate astea sunt dorinţe nu tocmai realiste, a deveni antreprenor nu este ceva ce se întâmplă peste noapte.

Eşecul pândeşte la fiecare colţ, obstacole se pot ascunde în spatele fiecărei oportunităţi şi un plan de afaceri bun alături de o analiza SWOT şi obiective SMART nu sunt de ajuns pentru a garanta succesul. Există însă anumite puncte de verificare, puncte care atinse creează un traseu mai sigur. Pregătirea unor momente de evaluare şi testare pe parcurs ajută la eliminarea pericolelor. Însă e nevoie în continuare de atenţie, căderea va fi fatală indiferent cât de solid e podul.

Care ar fi acele elemente care o dată verificate dau soliditate mai mare drumului spre antreprenoriat?

  1. Ideea. Se spune că oportunităţile nu dispar, doar le valorifica altcineva. Idei de afaceri apar din pasiunile noastre, din experienţe personale, educaţie sau situaţii care apar la locul de muncă. Nu confundaţi un vis sau o dorinţă cu o idee de afaceri. O idee de afacere trebuie validată în piaţă sau cu un mentor.
  2. Informaţii. E nevoie de informaţii corecte şi solide pentru a implementa. Cunoştinţe despre domeniul în care veţi începe afacerea, cunoştinţe despre client, piată şi concurenţă. Dacă nu aveţi toate informaţiile, vestea bună este ca puteţi sa le obţineţi. Faceţi temele corespunzător şi fiţi pregătiţi când se va da startul.
  3. Resursele. Lupta pentru resursa ce mai importanta se da intre financiare si umane. Resursa financiara va permite sa achizitionati resursele concrete pentru a incepe. Resursa umana va transforma idea in afacere impreuna cu voi. Gasiti echilibrul pentru a acoperi toate unghiurile.
  4. Motivatia. Paradoxul este ca motivaţia poate fi cel mai uşor sau cel mai greu de găsit. Neîncrederea, eşecurile celor din jur, comoditatea şi sentimentul de loc călduţ în zona de comfort vor diminua motivaţia pentru a începe, însă cănd motivaţia este găsită tabloul devine complet.
  5. Planul. Toate elementele de mai sus vor fi folosite pentru a construi planul care iţi va face viaţa mai uşoară pentru următorii ani. Descriere pe scurt a ideii, obiective SMART, analiza internă şi externă. Şi o analiză financiară cât mai corectă. Planul va menţine afacerea voastră pe drumul corect, nu îl priviţi doar ca ceva informativ ci asumarea faptului ca veţi şi realiza ce v-aţi propus.

Schimbările de mentalitate, oportunităţi din ce în ce mai clare şi investitori pregatiţi să ajute la construirea noii generaţii de antreprenori, toate astea au dus la un număr din ce în ce mai mare de tineri care işi doresc să fie cei care decid drumul de urmat. Capcana pentru mulţi dintre ei este că din exterior totul sună bine şi pare simplu. De cele mai multe ori entuziasmul de la început duce la omiterea unor paşi necesari.

Asociaţia “Centrul de Consultanţă şi Management al Proiectelor” EUROPROJECT (CCMP EUROPROJECT), în parteneriat cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) şi Blocul Naţional Sindical (BNS), implementează în perioada 4 ianuarie 2018 – 3 ianuarie 2021 proiectul Antreprenor 2020, cod Mysmis 105025.

Proiectul Antreprenor 2020 este finanţat în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020, apelul România Start Up Plus şi are drept obiectiv încurajarea antreprenoriatului şi a ocupării pe cont propriu prin susţinerea înfiinţării de întreprinderi cu profil nonagricol în zona urbană din regiunea Sud Vest  a României.

Fii antreprenor! Alătură-te și tu echipei ANTREPRENOR 2020

Loading...

COMENTARII

Please enter your comment!
Please enter your name here