FORT: Operaţiunea “Demeter” – un alt mare blocaj în transportul de marfă

0

Federaţia Operatorilor Români de Transport – F.O.R.T. solicită public Guvernului României să găsească o metodă mai eficientă de combatere a evaziunii fiscale în comerţul cu legume/fructe care să nu afecteze activitatea de transport mărfuri şi contractele cu beneficiarii ce nu se află în categoria celor cu risc ridicat.

Sute de camioane, încărcate cu fructe şi legume, stau zeci de ore la descărcare, aşteptând apariţia reprezentanţilor A.N.A.F. pentru operaţiuni de desigilare şi verificare şi asta din simplul motiv ca angajaţii ANAF nu fac faţă situaţiei.

Transportatorii ce prestează servicii specifice sunt puşi astfel în imposibilitatea de a onora contractele sau de a-şi putea programa activitatea în timp util, ţinând cont de faptul că este imposibil de estimat când camionul poate fi “eliberat” pentru o nouă cursă.

FORT consideră că metoda de control aleasă de ANAF nu este adaptată sub nici o formă contextului operaţional specific transportului de mărfuri perisabile şi conduce la pierderi atât la nivelul transportatorilor, cât și pentru clienţii acestora.

Din păcate, nici de această dată, Federaţia Operatorilor Români de Transport, nu a fost consultată în vederea găsirii unei metode de verificare care să nu conducă la astfel de blocaje cu toate că, în nenumărate rânduri şi de fiecare dată, în luările de poziţie oficiale, şi-a arătat întreaga deschidere pentru colaborarea cu autorităţile de stat pentru lupta cu activitatea de comerţ ilicit.

FORT susţine ideea controlului cu caracter permanent realizat însă prin sondaj la nivelul trasabilităţii bunurilor de consum comercializate de agenţii economici ce intra în categoria “cu risc ridicat” şi solicită ANAF să reconsidere urgent modalitatea de acţiune aleasă pentru a evita pierderile suferite de operatorii de transport.

Totodată FORT reaminteşte autorităţilor de control faptul că în comerţul ilicit cu legume/fructe sunt implicate sute de autoturisme cu capacitatea < 3,5 to, nelicenţiate pentru activitatea de transport care tranzitează zilnic, nestingherite, graniţele României comercializând 100 % “la negru” produsele în pieţe fără a deţine acte de provenienţă sau de însoţire a acestora, iar un exemplu concret în acest sens este chiar piaţa “Pucheni” din zona Ferentari.

Biroul de presă F.O.R.T.

COMENTARII

Please enter your comment!
Please enter your name here