Lidl a facilitat exportul de produse românești, în valoare de peste 28 milioane de euro, în anul 2018

0

În anul 2018, Lidl a facilitat exportul produselor furnizorilor români, către magazinele Lidl din Europa, în valoare de peste 28 milioane de euro, cu 40% mai mult decât în anul 2017. Produse precum lactate, ulei, sucuri sau snacks-uri au ajuns pe rafturile magazinelor Lidl din Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Grecia, Irlanda, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Slovacia și Ungaria. Datele au fost incluse în cel de-al doilea raport de sustenabilitate Lidl, lansat marți, 19 noiembrie, pentru perioada 1 martie 2017 – 28 februarie 2019.

După lansarea primului raport de sustenabilitate în anul 2018, Lidl continuă demersurile de transparență prin publicarea celui de-al doilea raport de sustenabilitate, pentru perioada 1 martie 2017 – 28 februarie 2019. Printre datele expuse în raport se numără valoarea produselor românești care au ajuns în magazinele Lidl din Europa, numărul furnizorilor români parteneri Lidl și investiițiile în dezvoltarea lor, măsurile și rezultatele obținute în reducerea cantității de plastic și în creșterea cantităților de deșeuri colectate și reciclate, valoarea investițiilor în proiectele ONG-urilor partenere, precum și alte informații despre demersurile de sustenabilitate ale companiei.

Raportul cuprinde măsuri, obiective și rezultate pentru patru arii de responsabilitate: 1. Resurse & Agricultură, 2. Lanțul de aprovizionare & Procesare, 3. Operațiuni & Procese, 4. Clienți & Societate. Pornind de la punctele în care materiile prime sunt cultivate, prelucrate și transportate către magazine, până în punctul în care produsele ajung la clienți, aceste patru arii reprezintă Modelul Lidl de responsabilitate pe întregul lanț de aprovizionare.

La fel ca primul raport non-financiar al Lidl România, și cel aferent perioadei 1 martie 2017 – 28 februarie 2019 a fost elaborat având la bază metodologia GRI Standards, dezvoltată de organizația Global Reporting Initiative, cel mai cunoscut standard de realizare a rapoartelor de sustenabilitate.

La baza raportului au stat temele de interes identificate ca fiind relevante pe plan local de către angajații, furnizorii, clienții și partenerii Lidl, și structurate în funcție de cele patru arii de responsabilitate. Printre temele considerate cele mai importante de către stakeholderii implicați în demersul de raportare Lidl se numără: Produse de calitate și siguranța produselor, Conformitate, Risipa alimentară și Dezvoltarea locală.

Copiii noștri merită un viitor pe care noi suntem obligați să-l facem mai bun pentru ei. De aceea, noi, Lidl ne-am asumat să fim în continuare un actor responsabil care tratează cu seriozitate managementul sustenabilității și impactul pe care îl are asupra mediului, economiei și societății. Pentru a ilustra cum facem acest lucru, am continuat demersul nostru de transparență prin publicarea celui de-al doilea raport de sustenabilitate al Lidl România. Vă invit să îl citiți si sper ca toate informațiile să vă ajute să înțelegeți mai bine cine suntem, cum lucrăm, dar și să descoperiți cum putem colabora astfel încât să acționăm astăzi, împreună, pentru viitor”, a spus Frank Wagner, CEO Lidl România.

Principalele rezultate ale celui de-al doilea raport de sustenabilitate Lidl România sunt:

Resurse și Agricultură

  • Lidl a eliminat din sortimentul său și din rețetele articolelor achiziționate de la furnizorii români ouăle care provin de la găini crescute în baterii.

Lanțul de aprovizionare și procesare

  • Peste 80% din furnizorii de bunuri și servicii au fost din România.
  • 568 copaci au fost salvați, gradul de poluare a fost redus cu 717.064 kg eCO2, iar cantitatea de deșeuri a fost redusă cu 66.162 kg, prin parteneriatul cu CHEP, de reutilizare a paleților.
  • Cantitatea de legume și fructe românești achiziționate a crescut în 2018, cu 19,42%, comparativ cu anul 2017. În total, peste 90.000 de tone de fructe și legume au fost achiziționate de la peste 200 de producători locali, certificați Global Gap.
  • 71% din camioanele cu care a fost transportată marfa au fost Euro 5 și Euro 6.
  • Numărul furnizorilor din România pentru tot sortimentul a crescut în anul 2018 cu 9,69%, de la 320 în 2017, la 351 în 2018.

Operațiuni și procese

  • Peste 50.000 de tone de deșeuri au fost colectate selectiv în magazinele și depozitele Lidl și trimise către centrele de reciclare în perioada de raportare.
  • Obținerea certificării ISO 50001 pentru eficiență energetică, cel mai înalt standard internațional de management al energiei.
  • 43,67% energie regenerabilă folosită în 2018.
  • Partener fondator pentru Banca pentru Alimente București și Banca pentru Alimente Cluj.
  • Peste 300 de tone de produse alimentare și nealimentare donate.

Clienți și Societate

  • Peste 32.000.000 lei au fost investiți în proiecte cu impact asupra mediului, educației și sănătății implementate de peste 60 de organizații non-guvernamentale.
  • Numărul de produse din gama Cămara Noastră a crescut cu 75% – de la 98 de produse în 2016, la 175 de produse în 2018.

Cel de-al doilea raport de sustenabilitate Lidl România poate fi consultat în întregime, aici.

Despre Lidl

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 30 de țări din întreaga lume și în prezent operează în jur de 10.500 de magazine și mai mult de 150 de centre în 28 de țări la nivel mondial.

Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate și mediu. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri.

COMENTARII

Please enter your comment!
Please enter your name here