Ai probleme cu durerile de spate? Iată cum îți poți corecta postura în doar 3 pași!

0

Durerile de spate… cine nu le-a avut? Fie că te-ai confruntat cu ele după mai multe ore petrecute în aceeași poziție nerecomandată pentru coloana ta, fie că ai mers prea mult pe jos, fie că le resimți adesea din motive necunoscute, soluția e aceeași pentru toate: trebuie să îți corectezi neapărat postura.

Înainte să cheltui sume exorbitante la medici, căutând soluția în unguente sau alte tratamente, sunt câteva lucruri pe care poți să le faci zi de zi pentru a scăpa de durere. Așadar, citește mai jos și află care sunt acestea!

Iată 3 lucruri pe care le poți face pentru a-ți corecta postura de acasă! 

  1. Nu sta cocoșat la birou sau când mergi pe stradă

Poate cea mai comună sursă pentru durerile de spate este mersul cocoșat. Poziția formată acasă, în timp ce stai întins în pat, pe pernele așezate greșit și în poziții ciudate, pentru a putea menține în echilibru laptopul sau cartea din brațe, este menținută în continuare, apoi, și la birou. Este foarte ușor să te apleci prea mult deasupra tastaturii și astfel, în timp, să îți afectezi singur coloana.

Pentru a remedia toate acestea nu trebuie decât să îți amintești să tragi de umeri din când în când. Imaginează-ți că ai în spate un perete de care trebuie să te lipești atunci când mergi sau stai la birou. În cazul din urmă, poți ridica uneori și bărbia, pentru a detensiona zona gâtului. Genunchii trebuie să fie drepți și stomacul plat.

Ai grijă, însă: nu lăsa șoldurile sau fundul să iasă în afară, căci așa nu faci decât să curbezi coloana într-un mod greșit. Nu uita, corpul tău trebuie să fie mereu ca o linie dreaptă.

  1. Nu neglija sportul

A face cel puțin 30 de minute de exerciții fizice zilnic este recomandat de medicii de pretutindeni. Și nu degeaba! Pe lângă evidentele beneficii pentru sănătate, sportul ajută și la corectarea unei posturi greșite.

În timpul antrenamentului spatele trebuie să fie drept în mod obligatoriu, altfel, chiar și după numai câteva zile, te poți accidenta. În plus, niște exerciții făcute greșit au rezultate vizibile după o perioadă mai îndelungată, lucru pe care nu și-l dorește nimeni. Mai mult decât atât, câteva kilograme în plus în zona abdomenului pun o presiune suplimentară pe coloana ta. Niște mușchi bine antrenați în această arie sunt, de aceea, necesari.

Așadar, făcând sport, nu doar că te poți tonifia și îți poți menține sănătatea pe cele mai înalte culmi, dar te poți și autodisciplina în ceea ce privește o postură corectă.

  1. Renunță la pantofii cu toc

Trist, dar adevărat, pantofii cu toc nu aduc niciun beneficiu posturii tale. Din contră, ei sunt unul dintre principalii factori ce determină deformarea ei. Platformele sau stilettos împing în fața baza coloanei, lucru ce duce la  formarea cocoașei.

În timp, purtarea regulată a acestora poate duce la deformarea ireversibilă a coloanei și la apariția durerilor constante de mijloc, cauzate de presiunea care e pusă pe nervii spinali din zona lombară.

Dacă vrei să îți corectezi, așadar, postura, repede și sigur, este cazul să arunci în fundul dulapului pantofii cu toc. Optează, în schimb pentru sandale sau balerini pentru femei care, datorită lipsei tocului, asigură nu doar confortul tălpii, ci și al coloanei tale, care va sta acum în poziția ei firească. Deci, dacă nu ai investit până acum în niște încălțări fără toc, este cazul să o faci!

Dacă după ceva timp de la încercarea tuturor indicațiilor de mai sus durerile tot persistă, atunci este cazul să îți programezi o vizită la medic, pentru că ele poate fi cauzate de alte motive, uneori mai grave. În unele situații, când deformarea este prea mare, problema nu poate fi rezolvată decât prin tratament.

Sfaturile de mai sus rămân oricum valabile. Cu puțin autocontrol și voință totul este posibil, așa că nu ezita să urmezi și tu pașii de mai sus!

 

Loading...

COMENTARII

Please enter your comment!
Please enter your name here