Zona industrială reprezintă pentru multe dintre marile orașe un reper economic în care foarte mulți antreprenori au investit în ultimele două decenii și care dezvoltă segmente de business extrem de variate care aduc în același timp beneficii pieței locale prin crearea de locuri de muncă dar și prin valoarea adăugată pe care o aduc zonelor locale. Din păcate ajungem să vorbim astăzi de un aspect întâlnit doar în marile orașe ale țării, în poluri economice relativ bine dezvoltate unde aportul studenților și forța de muncă este un factor pozitiv pe care momentan încă se poate conta.
Susținerea business-urilor din zona industrială reprezintă pentru mulți un punct strategic de dezvoltare economică care își propune să aducă beneficii economice dar și urbanistice zonelor locale în care se desfășoară activitatea. Evident, în acest moment lucrurile diferă în funcție de principalele zone geografice ale țării însă perspectivele de viitor par să fie favorabile. Analizând potențialul orașelor mici e clar că zona investițională ar putea fi una mult mai bine dezvoltată în acest sens. Foarte multe zone urbane ajung din păcate să-și piardă din esență pentru că nu sunt exploatate corespunzător, pierzând la mulți indicatori cheie privind dezvoltarea. Store Expert este un ajutor pentru zonele industriale deja dezvoltate dar și pentru cele în curs de amenajare oferind clienților săi soluții originale și variate de stocare la un raport calitate-preț excelent și competitiv. Astfel recomandăm tuturor celor interesați să acceseze acest link: vezi detalii despre oferte de rafturi – pentru a afla care sunt cele mai bune oferte în ceea ce privește rafturile metalice și felul în care acestea pot contribui la business-urile industriale.
Și chiar dacă pentru unii poate părea ciudat ideea de achiziție online a rafturilor metalice – recomandarea noastră prin storeexpert.ro – poate fi una extrem de bună mai ales din punct de vedere al randamentului economic, în raport cu durata de livrare rapidă și desigur a posibilelor discount-uri pe care le poți obține. Segmentul construcțiilor a prins avânt tot mai mare atât în rândul caselor și al blocurilor de locuințe dar și în rândul halelor și zonelor industriale. Domeniul e-commerce care s-a impus tot mai mult în ultimii 10 ani vine desigur cu consecințe logistice importante pentru antreprenorii care trebuie să se preocupe de detalii mult mai complexe, lăsând poate uneori în plan secund site-ul web care este principalul mecanism de vânzare. E drept că procesul are un traseu bine definit și degeaba se înregistrează comenzi dacă nu există și un răspuns în spate din punct de vedere logistic. În zilele noastre zona de e-commerce este cu atât mai atractivă cu cât comenzile sunt livrate mai repede iar produsele sunt în stare ok. Desigur, de aceste concluzii se încearcă în prezent să se țină cont cât mai mult însă cu toate acestea nu toți reușesc să respecte acest regulament intern, având desigur un profit și un randament mult mai scăzut.
În acest sens zona de new business a speculat destul de mult după cum se poate observa, fapt ce reiese din zona de noi proiecte care a apărut destul de recent și anume ne referim aici la marketplace-uri. După modelul de business al marilor giganți online din Europa dar și din țară, unele echipe IT au format echipe dedicate zonei de e-commerce. Rezultatul s-a transpus desigur destul de ușor în proiecte de marketplace care îi angrenează pe cei mai puțini adaptați și cu mai puține resurse spre un mediu în care pot vinde mai mult și mai bine, fiind desigur ajutați în zona tehnică dar și în zona de marketing iar uneori chiar și consultanță în vânzări. Adevărat este și faptul că mereu există sceptici care consideră că business-ul lor nu se potrivește acestui tip de proiect – marketplace ignorând șansa de dezvoltare activă și uneori chiar rapidă.
Întorcându-ne totuși la rafturile și polițele metalice pe care cei de la Store Expert le propun spre analiză, ne dăm seama de un aspect la care probabil ne-am gândit (cel puțin unii dintre noi) mult prea puțin. Faptul că e-commerce-ul și magazinele online nu înseamnă doar talent în marketing, campanii PPC și vânzări. Desigur fiecare om este important în acest conglomerat bine structurat de business însă foarte rar amintim de efortul logistic din spate, de oamenii din depozit, de cei care fac lucrurile posibile în zona tehnică, de șoferii care bat mii de kilometri pentru a aduce marfa în depozit și pentru cei care au ca principal domeniu de activitate zona de Picker – acel lucrător din depozit care face operațiunea de picking. Termenii sunt proveniți din engleză și s-au păstrat în limba română pentru o relevanță cât mai bună.
Concluziile sunt destul de simple în ceea ce privește zona de e-commerce. Este clar că orice se poate vinde în ziua de astăzi ce destul de multă ușurință, lucru confirmat chiar de unii antreprenori care și-au orientat destul de recent focusul antreprenorial către zona online. Atât în București cât și în împrejurimile marilor orașe zona de depozite industriale a ajuns să se dezvolte destul de mult fiind practic o componentă economică semnificativă atât pentru autoritățile locale cât și pentru cei în căutarea unui loc de muncă.
Cum va arăta în viitor zona de e-commerce este un lucru extrem de dificil pe care puțini dintre noi ar putea să-l prezică într-un fel sau altul. Există deja în unele companii, departamente de monitorizare internă dar și de analiză a concurenței care pare să fie un monitor general al evoluției. Pare părea complicat și sofisticat, și poate că pe alocuri este un proces anevoios și pompos însă este clar că trendurile ajung să fie dictate de țări extrem de bine dezvoltate care fac deja legea în e-commerce. Până una alta nu ne rămâne nimic altceva decât să-i urmărim și să învățăm câte ceva nou de la ei în fiecare zi.