„Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” deschide apelul de idei și proiecte civice la Craiova

0
Federația Fundațiile Comunitare din România și Lidl România

Federația Fundațiile Comunitare din România și Lidl România dau startul la programul național de finanțare „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” în 5 noi orașe din țară, printre care și Craiova. Aflat la ediția a III-a, programul oferă finanțări nerambursabile în valoare totală de peste 1.225.000 lei și mentorare celor mai bune soluții la provocări de mediu și educație.

În plan local, programul este coordonat prin Fundația Comunitară Vâlcea, care va aloca 245.000 lei, oferiți de către Lidl România pentru granturi care pot fi obținute pe bază de concurs de proiecte. Sunt eligibile pentru finanțare proiectele organizațiilor non-guvernamentale, neafiliate politic, grupurilor de inițiativă și instituțiilor de învățământ (grădinițe, școli, centre educaționale) prin asociațiile de părinți/profesori sau grupuri de inițiativă din aceste instituții. Înscrierile au loc în perioada 24 noiembrie – 20 decembrie 2021. Proiectele propuse pentru finanțare trebuie să aibă ca scop activarea și revitalizarea comunității craiovene în domeniul mediului și al educației. Acestea trebuie să fie ușor transferabile și repetabile, și să aibă capacitatea de a influența grupuri și chiar întreaga comunitate locală.

Direcțiile de intervenție locală ale programului la Craiova au fost stabilite participativ în urma dialogului cu administrația locală și societatea civilă. Pornind de la oportunitățile și provocările locale identificate în urma unei documentări ample, Fundația Comunitară Vâlcea a stabilit educația și mediul ca direcții principale de implementare pentru proiectele ce vor fi finanțate prin programul „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”.

Fundația Comunitară Vâlcea este în căutare de proiecte care pun accent pe dezvoltarea abilităților copiilor, tinerilor, adulților și grupurilor vulnerabile, care îi vor ajuta să se adapteze unei societăți în plină schimbare, echipându-i, totodată, cu un mod de gândire creativ, orientat către soluții. Inițiative precum amenajarea spațiilor comunitare de joacă și învățare, activități de eco-școală, colectare selectivă, ateliere de reutilizare creativă și multe alte idei pot primi finanțare și mentorare pe parcursul implementării.

În perioada 24 noiembrie – 8 decembrie 2021, potențialii aplicanți în cadrul programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” pot beneficia de sesiuni de consiliere și mentorat din partea Fundației Comunitare Vâlcea, prin care primesc sprijin în rafinarea ideilor de proiect. Astfel, ideile și organizațiile preselectate vor fi invitate să participe la incubatorul de proiecte. Acesta este un mecanism prin care organizațiile și grupurile de inițiativă își dezvoltă ideea într-un proiect fezabil, cu șanse de finanțare. Incubatorul este obligatoriu pentru proiectele ce trec de prima etapă de selecție. Selecția finală a proiectelor câștigătoare va fi făcută prin jurizare de către un comitet de evaluare format din experți în domeniile Fondului, conectați la comunitatea craioveană, și reprezentanți ai Finanțatorului, precum și ai Fundației Comunitare Vâlcea, pe baza criteriilor stabilite local și care pot fi consultate în Ghidul de finanțare.

Detalii despre programul de finanțare din fiecare oraș și alte materiale necesare procesului de aplicare pot fi accesate pe website-ul programului (https://fondulpentruunviitormaibun.ro/) și pe pagina de Facebook națională și locală a programului.

Inițiativa programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” vine ca un răspuns la nevoile reale ale comunității și este o măsură prin care Lidl România și Federația Fundațiile Comunitare din România își propun să sprijine acțiuni relevante, cu impact pe termen lung.  În primele 2 ediții programul desfășurat simultan în alte 11 orașe din țară a finanțat 84 de inițiative locale cu o mobilizare impresionantă. Mii de acțiuni civice și ore de voluntariat, și zeci de mii de cetățeni impactați direct sau indirect, sunt doar câteva din rezultatele concrete ale edițiilor anterioare.

„Ultimii doi ani ne-au arătat că suntem foarte conectați cu planeta și că orice dezechilibru ne afectează direct. De aceea, e important să acționăm <<la firul ierbii>> pe domeniile mediu și educație pentru mediu. Fondul pentru un viitor mai bun în comunități va potența dorința de schimbare și implicare a craiovenilor și noi ne bucurăm să îi sprijinim în activarea de soluții civice noi și relevante”, a declarat Gabriela Solomon, Manager de proiect – Fundația Comunitară Vâlcea.

Fundația Comunitară Vâlcea a debutat ca grup de inițiativă în 2018 şi s-a înființat în 2019, fiind parte dintr-o mişcare naţională, alături de alte 18 fundaţii comunitare. Fundația este o organizație apolitică și funcționează ca un liant în comunitate, reușind să conecteze fonduri, oameni și inițiative cu scopul de a impacta pozitiv mediul comunitar. Misiunea fundației este să contribuie la consolidarea de comunități curajoase care caută să-și rezolve problemele, în care oamenii se implică, caută soluții împreună și luptă pentru drepturile lor, învață din greșeli, transformând nevoile în oportunități pentru fiecare copil, tânăr, adult și senior.

Federația Fundațiile Comunitare din România Federația Fundațiile Comunitare din România a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunități conștiente, generoase, incluzive și durabile. Federația susține 18 fundații comunitare însumând peste 7000 de proiecte și 51 de milioane de lei în investiții comunitare. În prezent mai bine de 52% din populația României are acces la o fundație comunitară și rețeaua este în continuă creștere.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent aproximativ 11.550 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 30 de țări la nivel mondial.

Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.

În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.

COMENTARII

Please enter your comment!
Please enter your name here