- Românii alocă între 900 și 1.200 de euro pentru vacanțele de vară în străinătate
- 7 din 10 turiști români aleg sejururi de vară de minimum 7 zile
- 70% dintre clienți achiziționează servicii All Inclusive
- Bugetul de investiții Fly Go în 2018 este de 1,5 milioane de euro
Sumele pe care le alocă românii pentru vacanțele în străinătate, în sezonul estival, au crescut, în medie, cu 30% în ultimii 5 ani, potrivit unei analize a agenției de turism online Fly Go. Intrarea pe piața locală a mai multor operatori de transport aerian și creșterea numărului de destinații de vacanță din oferta acestora au contribuit la deschiderea apetitului românilor pentru vacanțe în destinații mai puțin accesate până acum, precum și la creșterea numărului de zile petrecute în concediu. Astfel că, în prezent, costul mediu al unui sejur estival a ajuns la 900 – 1.200 de euro.
Deși preferă, în continuare, destinațiile de masă, precum litoralul din Grecia, Turcia și Spania, turiștii români opteze tot mai mult pentru destinații mai puțin accesate până acum, în țări și regiuni precum Croația, Malta, Sardinia, Sicilia sau Corsica.
Durata concediilor de vară în afara țării este de minimum 7 zile, ajungând adesea la 10 zile. Turiștii români preferă să plece în vacanțe în perioada iunie – septembrie, pe care le rezervă cu câteva luni înainte, cu un vârf de rezervări în lunile ianuarie și mai. În vacanțele de vară, 70% dintre români accesează servicii all inclusive, de care să se bucure alături de familie sau de prieteni, în condițiile în care peste 90% dintre turiști călătoreasc în grupuri.
Apetitul românilor pentru vacanțe a crescut în ultimii ani, astfel că, în prezent, turiștii merg, în medie, în două concedii pe vară. În continuare, sunt dispuși să plătească pentru confort sporit, de aceea optează pentru cazare în unități hoteliere mari și alocă, în medie, 500 de euro pentru cheltuieli extra per sejur.
„Ne așteptăm ca bugetul turiștilor români pentru vacanțele de vară să continue să crească în perioada următoare, pe măsura ce și operatorii de servicii turistice și aeriene vor introduce și vor promova pe piața din România noi destinații, crescând, în același timp, calitatea serviciilor și numărul beneficiilor pe care le oferă pentru clienți. Un interes crescut pentru sejururi în străinătate se va simți și mai mult pe măsură ce tehnologia va lua amploare în industria de turism”, spune Stefano Iervolino, fondator și CEO Fly Go.
În acest context, Fly Go lansează un parteneriat cu compania fintech Revolut, prin care le oferă clienților care fac plăți cu cardul Revolut o serie de discounturi la achiziția biletelor de avion, a hotelurilor, a pachetelor complete de vacanțe, sau la serviciile de car rental. Astfel, clienții Fly Go care vor folosi cardurile Revolut la plata online a serviciilor achiziționate de pe Fly-go.ro vor beneficia, în prima lună, de servicii fără comision, iar din a doua lună vor avea 20% reducere din comision la orice serviciu achiziționat.
Îmbunătățirea experienței clienților Fly Go, din momentul achiziției unui serviciu și pe tot parcursul derulării acestuia, indiferent dacă vorbim de un zbor cu avionul sau un pachet complet de vacanță, rămâne principala direcție de investiții și în 2018, compania având alocat în acest sens un buget de 1,5 milioane de euro.
Fly-Go.ro este cea mai mare agenție de turism online românească independentă cu prezență regională. Lansată în anul 2005, Fly Go operează, în prezent, pe trei piețe: România, Italia și Spania.
Misiunea Fly Go este să le ofere clienților săi cele mai bune servicii și produse, de la bilete de avion low-cost și de linie pe toate aeroporturile din lume, rezervări la hoteluri, pachete de city-break, servicii de rent-a-car, la servicii turistice personalizate, consultanță și suport 24/7 și până la cele mai complete ghiduri turistice pentru sute de destinații de pe toate continentele.